صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شد؛

گرامیداشت روز دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی، فرهنگی و ... و پیام‌های جداگانه 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشتند.
کد خبر : 448783

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کنگاور به مناسبت ۱۶ آذر و گرامیداشت روز دانشجو، مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور با حضور حسن امیری رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، محمد طالبی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مسئول هیئت رزمندگان استان کرمانشاه، جمعی از مسئولان شهرستان کنگاور، رئیس، معاونان و جمعی از دانشجویان و استادان در سالن آمفی تئاتر شهید کتابی این دانشگاه برگزار شد.


علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو در پیامی عنوان کرد که ترسیم فضای اقتدار و آرامش برای تبدیل به ژاندارم خلیج فارس توسط حکومت پهلوی با حمایت ابرقدرت غرب، روز ۱۶ آذر با اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به سراشیبی سقوط حکومتی تبدیل شد.


وی در این پیام آورده است: جنبش دانشجویی ایران راه پرفراز و نشیبی را طی کرده است و برای رسیدن به قله‌های سعادت‌مندی ملّت بزرگ ایران مسیر طولانی در پیش رو دارد. تقدیم هزاران دانشجوی شهید در دوران دفاع مقدس برای مبارزه با بیگانگان و دفاع از کیان ایرانی - اسلامی و حفظ عزت و استقلال در ادامه مسیر ۱۶ آذر بود و اکنون دانشجویان با تأسی از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی برای تعالی و پویایی جامعه با جهاد علمی مسیر جنبش را ادامه می دهند.


اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل  هم در پیامی به مناسبت روز دانشجو  بیان کرد که بدون تردید دانشجویان نماد علم و آگاهی و بیداری این ملت هستند. روز دانشجو همیشه بر ما یاد آوری می‌سازد که یکی از رسالت‌های مهم  دانشجویان مبارزه با ظلم است؛ اما اگر کسی با بصیرت و با نگاه جامع و کامل و با زمان شناسی دقیق با آسیب شناسی دقیق وارد این مبارزه نشود، کاملا در معرض این است که حرکتش مصادره، مخدوش یا حتی استحاله شود. چه مدعیان مبارزه در صف دانشجویی که طعمه نفوذ دشمنان شده و امروز در جبهه استکبار و در رسانه‌های استکباری علیه آرمان‌های ملت مظلوم ایران و ملت‌های مظلوم جهان قرار گرفته اند. چه کسانی هستند که روز 16 آذر نماد مبارزه با شیطان بزرگ و آمریکای جهان خوار را تبدیل به روز مماشات در برابر آمریکا می‌سازند.


رسالت دانشجو مبارزه با مفاسد در جامعه از سوی هرکسی و با هر نام و نشانی است، زیبنده جنبش دانشجویی نیست که پیاده نظام جناح‌های سیاسی باشد. جنبش دانشجویی باید اصالت و هویت اصیل خود را حفظ کند و از سوء استفاده‌های جناحی و حزبی در امان بماند، رسالت دانشجو، مطالبات مردم هست و نه مطالبات و خواسته‌های احزاب و گروه‌های سیاسی و نه  فریب خورده جنگ قدرت احزاب. جنبش دانشجویی باید مراقبت داشته باشد که به عنوان اهرم فشار گروه‌های سیاسی برای تأمین اهداف گروه‌های سیاسی بهره‌برداری نشوند.


حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی و واحد اراک نیز در پیام خود آورده است که 16 آذر یادآور پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه است و بدون شک روز دانشجو یادآور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.


دانشجوی آگاه با الهام از سیره سیاسی-عبادی حضرت امام(ره) ، نصایح رهبر فرزانه انقلاب و حرکت در خط سرخ شهادت، توانسته است دور از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ کند.


اکران دانشجویی فیلم سینمایی «رد خون»


فیلم سینمایی ماجرای نیمروز2 «رد خون»در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با استقبال 500 نفری دانشجویان  و خانواده‌ها اکران شد.


به گزارش خبرنگار آنا به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و بسیج دانشجویی واحد قائم‌شهر به مناسبت 16 آذر روز دانشجو فیلم سینمایی ماجرای نیمروز2 «رد خون» با استقبال 500 نفری دانشجویان  و خانواده‌ها  در تالار شهدای دانشکده علوم انسانی این دانشگاه اکران شد.


معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل و کارکنان  این مرکز آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز دانشجو با سرکشی به کلاس‌های درس و اهدای گل به دانشجویان این روز را گرامی داشتند.


افشار ضیاظریفی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در جریان این بازدید با تبریک روز دانشجو و آرزوی موفقیت برای آنان، دانشجو را نماد استکبارستیزی خواند و خاطرنشان کرد: «شانزدهم آذر هر سال که مزین به نام دانشجوست، فرصت مناسبی است تا ضمن تکریم مقام و منزلت این قشر اثرگذار به وجوه اثرپذیری جامعه از دانشجويان در جنبه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن پرداخته شود؛ چراکه وجه تسمیه این روز به نام دانشجو، شهادت مظلومانه سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران است.


رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل پویایی و نشاط را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانشجو دانست و افزود: «دانشجو به مقتضیات روحیه جوانی و انتظاری که از وی می‌رود باید امید و سرزندگی را به جامعه هدیه کند و با تلاش و پشتکارش مبشر نشاط، کارآیی و کارآفرینی باشد.»


مراسم جشن روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه، فرمانده سپاه ناحیه سبزوار، مسئول بسیج دانشجویی و جمع كثیری از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار برگزار شد


محمدرضا سعیدی‌اصل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در این مراسم با تبریك فرارسیدن روز دانشجو گفت: «بی‌تردید 16 آذر را باید نماد پیوند دانش‌طلبی و آزادی‌خواهی دانست، چراكه علم برخواسته از ایمان، ظلم و ستم مستبدان را بر نمی‌تابد و امروز استقلال، آزادی و امنیت كشور مرهون فداكاری جوانان تحصیل كرده‌ای است كه در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن راه را بر استعمار بستند.


 پخش نماهنگ، اجرای میان‌پرده‌ طنز، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه و تجلیل از نفرات برتر، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


همزمان با اجرای مراسم معنوی قرائت دعای روح‌بخش زیارت عاشورا به مناسبت شهادت حضرت معصومه (س)، به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، محمدرضاخمسیه فرمانده سپاه و علیرضا یکرنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با اهدای یک شاخه گل و لوح به عنوان یادبود به دانشجویان این روز را به آنان تبریک گفتند.


سالروز تاریخی ۱۶ آذر و شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران نقطه عطفی در جنبش مطالبه‌گر دانشجویی بود که مبارزات و مطالبات مردم ایران را در مقطعی حساس از تاریخ عیان کرد.


این گزارش کامل می‌شود......


انتهای پیام/

برچسب ها: 16 آذر روز دانشجو
ارسال نظر