صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
جشنواره ملی قرآن۱۸/ دانشجوی نخبه قرآنی دانشگاه آزاد در گفتگو با آنا:

دانشجویان نقش پررنگی برای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه علمی دارند/ خوشنویسی قرآن به زندگی‌ام برکت داده است

رتبه سوم رشته خوشنویسی سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: اساتید دانشگاه و دانشجویان نقش پررنگی در اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه علمی داشته و تأثیرگذار هستند.
کد خبر : 448412

عبدالرضا کرمانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به یکی از غزلیات حافظ شیرازی اظهار کرد: "صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ، هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم"، خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد شیرازی به دلیل حفظ کردن قرآن به حافظ شیرازی معروف شد و با زبان هنر و شعر، آیات قرآن را به زیبایی بیان کرده است.
وی با بیان اینکه افراد جامعه نسبت به کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند ارزش ویژه‌ای قائل بوده و گاهی آنان را به‌عنوان الگو برای تربیت فرزندانشان انتخاب می‌کنند، گفت: اساتید دانشگاه و دانشجویان نقش پررنگی در اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه علمی داشته و تأثیرگذار هستند.




بیشتر بخوانید:


رقابت شرکت کنندگان بخش آوایی در جشنواره ملی قرآن‌وعترت دانشجویان سراسر کشور




دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و رتبه سوم رشته خوشنویسی سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور عنوان کرد: آداب معاشرت، شیوه زندگی و شخصیت اجتماعی یک دانشجوی نخبه قرآنی در جامعه بسیار مورد توجه است و این نخبگان وظایف سنگینی برای ترویج اخلاق قرآنی دارند.



کرمانی ادامه داد: نوع ادبیات، سبک زندگی اجتماعی، خانواده، شغل و معاشرت با دوستان از جمله مواردی است که دانشجوی نخبه قرآنی باید به آن توجه کند. هرگونه ناهنجاری‌ در یکی از موارد ممکن است ذهنیت افراد جامعه را نسبت به نخبه قرآنی تغییر و در نهایت نسبت به قرآن تحت تاثیر قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه از نوجوانی به قرآن علاقه داشتم و در مدرسه سر صف صبحگاه قرآن تلاوت می‌کردم، گفت: هیچ‌وقت یک قاری خوب نبودم که در مسابقات سراسری قرائت شرکت کنم. وقتی با رشته خوشنویسی آشنا شدم، متوجه شدم که به این رشته علاقه دارم و در زمینه خوشنویسی آیات قرآن فعالیت کردم و در مسابقات مختلف قرآنی به‌عنوان نفر برگزیده انتخاب شدم.



این دانشجوی نخبه قرآنی خاطرنشان کرد: کتابت و نگارش آیه‌های قرآن در قالب تابلوهای نفیس خوشنویسی با تذهیب، انرژی مضاعفی به بنده می‌دهد و موجب برکت در زندگی من شده است. «وان یکاد»، «آیة الکرسی»، «سوره حمد»، «چهار قُل»، «بسم الله»، «ادعونی استجب لکم» از جمله آثار پرتکرار بنده در رشته خوشنویسی بوده که عموماً به خط شکسته نستعلیق نگارش شده است.



انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر