صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
وزیر بهداشت:

برای مقابله با وبا آماده‌باش هستیم/ زائران عتبات عالیات به آب آشامیدنی و مواد غذایی خود توجه کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با توجه به شیوع وبا در عراق و آغاز فصل مسافرت زائران به عتبات عالیات گفت: زائران و افرادی که به آنها ارائه خدمت می‌کنند باید نسبت به آب آشامیدنی و مواد غذایی که مصرف می‌کنند توجه بسیاری داشته باشند.
کد خبر : 44835

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها در جمع خبرنگاران درباره شیوع بیماری وبا در کشور عراق گفت: تا جایی که توانمان است با وزارت بهداشت عراق در تماس بوده و در عین حال در دانشگاه‌های علوم پزشکی که هم مرز با عراق هستند آماده‌باش کامل هستیم.


وزیر بهداشت افزود: البته در شهرهای مشهد و قم مواردی از بیماری وبا مشاهده شد که رسانه‌ای نشد و خوشبختانه این افراد درمان شدند و تاکنون مواردی از فوت افراد بر اثر ابتلا به وبا گزارش نشده است.


وی در خصوص افرادی که در ایام ماه محرم به کشورهای عراق سفر خواهند داشت، گفت: کسانی که به عتبات عالیات سفر می‌کنند حتما باید از آب‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند و از غذاهایی که نسبت به سلامت آن اطمینان ندارند استفاده نکنند.


وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه نسبت به بروز بیماری وبا در کشور در حال آماده‌باش هستیم، گفت: همان طور که در کرونا این اتفاق افتاد و مجموعه بهداشتی کشور به خوبی عمل کردند در مورد وبا نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است اما این بدان معنی نیست که مردم به ما اعتماد و فکر کنند که اگر رعایت نکنند ما می‌توانیم اقدام خاصی انجام دهیم پس تاکید می‌شود که مردم بسیار مراقب باشند.


وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: حتما در ایام ماه محرم و اربعین علاقه مندانی به عتبات عالیات سفر خواهند داشت که ما از این عزیزان و کسانی که به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند درخواست می‌کنیم که به موضوع آب آشامیدنی زائران توجه داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر