صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
در گفت و گو با آنا

مسعود مرادی: داوری ایران آینده خوبی ندارد/ استقلال باید دلایل منطقی ارائه کند

کارشناس داوری ایران گفت: اگر باشگاه استقلال به انتخاب کمیته داوران اعتراض دارد باید با دلایل منطقی، اعتراض خود را از کمیته داوران پیگیری کند.
کد خبر : 44737

مسعود مرادی در خصوص اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب جهانبازی از سوی کمیته داوران، برای قضاوت بازی این هفته این تیم مقابل استقلال خوزستان به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «کمیته داوران فدراسیون فوتبال همه فاکتورهای داورانی که برای بازی‌ها انتخاب می‌کند را در نظر می گیرد. عنایت و اصفهانیان دو داور پرسابقه جامعه داوری هستند و هیچ وقت بدون درنظر گرفتن شرایط مسابقه داور را انتخاب نمی کنند. اگر باشگاه استقلال اعتراضی دارد باید دلایل منطقی برای انتخاب داور مطرح کند و این دلایل از طرف کمیته داوران بررسی شود. دلایل غیر منطقی در مورد انتخاب کمیته داوران باعث می شود تا جو بدی علیه داور در زمین مسابقه شکل گیرد.»


وی در ادامه در خصوص وضعیت این روزهای داوری فوتبال ایران گفت: «بحث داوری در فوتبال موضوع مهمی است و این روندی که در حال حاضر بر داوری حکم‌فرماست به نفع فوتبال و جامعه داوری نیست. باید قبول کنیم داوری ایران با وضعیت موجود آینده خوبی ندارد. البته من از داوران حمایت نمی‌کنم و به این نکته اعتقاد دارم که داوران هم باید در قضاوت‌های خودشان دقت بیشتری داشته باشند که این نیازمند کمک همه مدیران فوتبال و باشگاه‌ها و هوادارانشان است. اگر این حمایت‌ها صورت گیرد اشتباهات داوری کم می‌شود و با کاهش اشتباهات داوری فوتبال ما پیشرفت خوبی می تواند داشته باشد.»


مرادی ادامه داد: «طی چند سال اخیر داوران خوبی به خاطر جو بدی که بر داوری حاکم بود از قضاوت کنار رفتند و امروز در خانه‌های خودشان نشسته‌اند. ما در داوری نیاز به مدیریت خوب داریم و حتی رسانه ها هم باید در این زمینه کمک کنند.»


کارشناس داوری کشورمان در خصوص عدم همکاری با کمیته داوران فدراسیون افزود: «من به صورت اجرایی با جامعه داوری ایران همکاری نمی کنم اما هر جا نیاز به مشاوره و انتقال تجربیات من باشد در خدمت جامعه داوری هستم. دلیل عدم همکاری من با کمیته و دپارتمان داوری وجود مشکل با فرد خاصی نیست و بنده به دلیل روحیات و آرامش خودم سعی کردم از جو حاکم دور باشم، چون شخصیت خودم را می شناسم و اصلا دنبال حاشیه و فشار نیستم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر