صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
نخستین فناوری پوشیدنی خوراکی آمد

ساخت موز هوشمندی که حسگر دارد و به ورزشکاران توییت‌های هواداران‌شان را نشان می‌دهد

فناوری‌های پوشیدنی، ابزارهایی هستند که به قول کارشناسان، آینده فناوری‌ها را رقم خواهند زد و بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی در این راستا ابزارهای جالبی از ساعت‌های هوشمند گرفته تا عینک و هدست‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که دنیای دیجیتال را با دنیای واقعی ما ادغام می‌کنند. حال، یک شرکت ژاپنی توانسته برای نخستین بار در جهان ایده فناوری پوشیدنی خوراکی را مطرح کرده است.
کد خبر : 4471

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از CNet، شرکت Dole به عنوان بزرگترین عرضه کننده میوه و سبزیجات دنیا، قصد دارد ابزاری به شکل موز را طراحی کند که مجهز به حسگر و LED است که می‌تواند ضمن نمایش پیام‌های شخصی ورزشکار، زمان باقیمانده تا پایان مسابقه و ضربان قلب ورزشکار را به او نشان دهد.


این شرکت که از سال 2008 اسپانسر دوی ماراتون توکیو به شمار می‌رود، همواره برای دوندگانی که در حین مسابقه دچار کمبود پتاسیم می‌شوند، موز را تجویز می‌کند. در دوی ماراتونی که هر ساله در توکیو برگزار می‌شود، صدها میز مملو از موز پوست کنده در سرتاسر مکان دو وجود دارند تا دونده‌ها در حین دویدن با خوردن موز میزان پتاسیم و انرژی خود را حفظ کنند.


جالب است بدانید که این موز قادر است توییت‌هایی که شرکت کنندگان برای ورزشکار محبوب شان ارسال می‌کنند را نیز به نمایش در بیاورد تا از این طریق فرد مسابقه دهنده با روحیه بهتری به رقابت خود ادامه دهد. این موز حتی به ورزشکار می‌گوید که زمان بعدی خوردن موز چه موقعی است.




مهندسان شرکت Dole، در ابتدا قسمتی از پوست موز را می‌شکافند تا یک LED زیر پوست آن قرار دهند. در این صورت خود موز سالم باقی می‌ماند.


این LED تا زمانی که در دست ورزشکار در حین دو است، ضربان قلب و زمان باقیمانده تا پایان مسابقه را برای ورزشکار نشان می‌دهد. همچنین به او می‌گوید که چه زمانی باید این موز را پوست کنده و بخورد. این موز هوشمند دور مچ دونده بسته می‌شود.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر