صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت:

بزرگترین نیروگاه بادی میانه به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نیرو گفت: بزرگترین نیروگاه بادی به ارزش 960 میلیارد تومان عصر امروز با حضور رئیس جمهور در شهرستان میانه به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 447064

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: عصر امروز به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی،‌ بزرگترین نیروگاه تأسیس شده بادی به ظرفیت 20 توربین دو و نیم مگابایتی در شهرستان میانه به بهره‌برداری می‌رسد.


وی ادامه داد: برای این نیروگاه به ارزش 960 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و عمدتاً ساخت داخل ایران است یعنی برای ساخت آن از ظرفیت داخلی کشور بهره‌مند شده‌ایم.


اردکانیان اظهار کرد:‌ امروز خوشبختانه بعد از مصوبه شورای عالی اداری که دو ماه پیش توسط رئیس  جمهور، اعلام شد مبنی بر یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در جهت سرعت دادن به آبرسانی به روستاها و استفاده بهتر از همه امکانات موجود، منابع انسانی،‌ ظرفیت‌های تخصصی و منابع مالی؛ امروز هیئت وزیران بنا به ضرورت می‌بایست مصوبه‌ای می‌داشت که به تصویب هیئت دولت رسید.


وزیر نیرو با اشاره به مدیریت منابع آب در فصل پربارش گفت:‌ در خصوص بارش ها بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی فصل پاییز امسال نرمال خواهد بود، یعنی بارش ها به طور متوسط بارندگی 35 ساله است و آنچه تاکنون اتفاق افتاده این بوده که ما تا چهارم آذرماه بیش از 32 درصد از متوسط بلند مدت بارش بیشتری داشتیم، البته باید گفت که حدود 40 درصد از پارسال کمتر بود.


وی ادامه داد:‌ ما آمادگی لازم را در پذیرش سیلاب‌های محتمل داریم و کار روی مهندسی رودخانه،‌ لایروبی و کناره بندی‌هایی که باید صورت بگیرد، انجام شده است. همچنین 1100 کیلومتر رودخانه‌های اصلی را در داخل کشور در اولویت داریم تا پایان امسال کارهای مهندسی‌اش را انجام دهیم.


وی ادامه داد:‌ تعدادی از چاه‌های آب شرب به دلیل شورشدن کیفیت مناسب برای شرب ندارند و تا کنون اجازه تغییر کاربری نبود اما از امروز می توانند از آن پروانه ها و از چاه برای مصارف صنعتی استفاده کنند یا پروانه را از دشتی به دشت دیگر انتقال دهند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر