صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش 47 درصدی واردات رسمی تلفن همراه

شهریور ماه امسال واردات تلفن همراه در مقایسه با شهریور سال گذشته 47 درصد کاهش یافته است که بخشی از این کاهش می‌تواند ناشی از افزایش قاچاق باشد.
کد خبر : 44588

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، واردات گوشی‌های تلفن همراه در 6 ماه منتهی به شهریور ماه امسال بیش از 119 میلیون دلار بوده که این رقم در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته حدود 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.


همچنین در شهریور ماه واردات تلفن همراه معادل 15 میلیون دلار بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بیش از 47 درصد کمتر است.


رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با تایید این مطلب گفت: آمار و ارقام در سطح بازار، کمبود این کالا را نشان نمی‌دهد، بلکه آنچه که مشهود است، رکود است.


ابراهیم درستی با اشاره به این که خروج از رکود به تثبیت قیمت دلار و رفع تحریم‌ها بستگی دارد، افزود: مردم به دلیل رفع تحریم‌ها برای خرید دست نگه داشته‌اند، چون معتقدند پس از برداشته شدن تحریم‌ها دیگر کالا با واسطه‌های زیاد وارد بازار نمی‌شود و قیمت‌ها شفاف‌تر خواهد شد.


وی اظهار کرد: بخش آی تی در کل دنیا با کاهش قیمت مواجه شده است، زیرا هر روز یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار جدید با شرایط بهتر وارد بازار می‌شود.


رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه درباره سهم قاچاق در بازار این کالا گفت: چیزی حدود 70 تا 80 درصد تلفن‌های همراه بالای 700 هزار تومان به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که امیدواریم پس از رفع تحریم‌ها شاهد شرایط بهتری در این بخش باشیم.


وی با اشاره به اینکه کاهش واردات تلفن همراه می تواند ناشی از افزایش قاچاق باشد، درباره نحوه کاهش قاچاق تلفن همراه نیز گفت: باید مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه واردات این کالا که اکنون جزو جدایی ناپذیر سبد خانوار به حساب می‌آید، بازنگری شود تا میزان قاچاق آن کاهش پیدا کند.


درستی با اشاره به اینکه این کالا دارای حجم کم و سود سرشار برای قاچاقچیان است، عنوان کرد: از آنجا که تولید این کالا در داخل کشور کم و بیشتر تلفن‌های همراه وارداتی است، باید انگیزه قاچاق از بین رفته و ریسک آن را افزایش دهیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: تلفن همراه قاچاق
ارسال نظر