صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:

ارسال 24 تن دارو به مناسبت تاسوعا و عاشورا به کربلا/ به خاطر قمه‌زنی در کربلا تجهیزات بخیه و پانسمان در نظر گرفته‌ایم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از اعزام 60 نیروی پزشکی و ارسال 24 تن دارو به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلا خبر داد.
کد خبر : 44585

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص اعزام تیم‌های پزشکی برای ارائه خدمات درمانی در تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلا گفت: تیم‌های پزشکی هلال احمر در روز تاسوعا و عاشورا با روز اربعین تفاوت دارد. زیرا در روز تاسوعا و عاشورا علی رغم همه تذکرات مسئولان باز هم قمه‌زنی به صورت زیاد اتفاق می‌افتد. بر همین اساس دارو و تجهیزات لازم برای بخیه و پانسمان جراحت‌ها را در نظر گرفته‌ایم و بر همین اساس تیم پزشکی هلال احمر به منطقه اعزام می‌شود.


وی ادامه داد: مسئولیت کمیته بهداشت و درمان داخل کشور به عهده وزارت بهداشت و در مرز عراق به عهده هلال احمر است بر همین اساس داروها خریداری شده و در حال حاضر مشغول بسته‌بندی داروها هستیم. سال گذشته 330 نفر تیم پزشکی به کربلا اعزام شد اما در سال جاری این تعداد افزایش خواهد یافت. البته در کل کشور افرادی که مایلند در اربعین کمک کنند بسیار زیاد هستند به طوری که سپاه، هلال احمر و شهرداری تهران برای اعزام و کمک به تیم‌های پزشکی هلال احمر و ارائه خدمات به زائران کربلا اعلام آمادگی کردند.


وی ادامه داد: سال گذشته 7 چادر امدادی بین نجف و کربلا برپا شد که امسال تعداد این چادرها به 10 چادر بین راهی افزایش یافته است و 4 چادر در بین الحرمین و اطراف حرم برپا می‌شود. در راه زمینی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه امکاناتی را با هماهنگی نیروهای سازمان حج و زیارت در نظر خواهیم گرفت. همچنین سپاه برای برپایی بیمارستان صحرایی اعلام آمادگی کرده است که با پیش‌بینی سازمان هلال احمر برای محل این بیمارستان آن را ایجاد کنند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: 60 نیروی پزشکی و 24 تن دارو برای اعزام و انتقال به کربلا به مناسبت روز تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کربلا هلال احمر
ارسال نظر