صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸
رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی:

فرهنگ خودباوری در مدارس سما نهادینه شود

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه گام برداشتن در زمینه فرهنگ‌سازی و اهتمام بر کرامت انسانی است بر نهادینه شدن فرهنگ خودباوری در مدارس سما تأکید کرد.
کد خبر : 445176

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد در نشست صمیمی معلمان و مربیان مدارس سمای مشهد ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در قبال تربیت و پرورش فرزندان این مرزوبوم مسئول هستیم.


رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه امروزه، با مشکلات تغییرات رفتاری از جمله کاهش عزت‌نفس، کرامت انسانی و اعتمادبه‌نفس در بین دانشجویان روبرو است، اظهار کرد: برای حل این معضل ما نمی‌توانیم از دانشگاه شروع کنیم، چراکه فرایند تغییر رفتار و شخصیت‌سازی، اخلاق و خلاقیت یک فرد در مدارس اتفاق می‌افتد و نیز به خانواده مربوط می‌شود.


معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: هدف از برپایی این نشست‌های صمیمی، استفاده از تجربیات معلمان و مربیان دلسوز و همچنین انتقال آن‌هاست تا بتوانیم جهت حل این مسائل گامی جدی برداریم.


در ادامه این نشست مهدوی مدیر دبستان دخترانه سما ۶ به ارائه گزارشی از راهکارهای نحوه آموزش پرداخت و گفت: اجرای طرح توانمندسازی معلمان در قرآن بر اساس الگوی دارالقرآن کریم سما مشهد، تفکیک الگوی تدریس قرآن کریم برای معلم‌های پایه اول و دوم و سوم، حذف لحن عربی از دوره دبستان، ارائه نرم‌افزارهای آموزشی، آموزش ارائه طرح درس، نحوه تدریس محتوای آموزشی در دوره‌های توانمندسازی، ارزیابی قرآنی از کتب آموزش پرورش، تشکیل شوراهای قرآنی در مدارس و یکسان‌سازی روش تدریس در پایه اول دوم سوم با یک الگوی خاص از جمله راهکارهای آموزش در مدارس سماست.


وی برگزاری مسابقات قرآنی، تقدیر و تشکر در مسابقات قرآنی، اجرای ورک شاپ های قرآنی پدر با کودک، مادر با کودک و اجرای بازی‌های قرآنی، ارائه پیام‌های قرآنی هر هفته توسط مربیان، برگزاری جلسات انس با قرآن بعد از ساعت مدرسه، برگزاری جشنواره‌های قرآنی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی و برگزاری نمایشنامه‌های قرآنی از دیگر راهکارهای آموزشی برشمرد.


انتهای پیام/4129/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر