اتحادیه جهانی فعالان رسانهای جهان اسلام تاسیس شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رئیس هیئتمدیره اتحادیه فعالان رسانهای جهان اسلام از تشکیل این اتحادیه خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این اتحادیه ایجاد وحدت و یکپارچگی بین رسانههای جهان اسلام برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای رسانهای جهان اسلام است.
حمیدرضا مقدمفر افزود: در جنگ نامتقارن در دنیا بین رسانههای جهان اسلام و رسانههای صهیونیستی و جبهه استکبار، توانمندیهای دو طرف یکسان نیست باوجود این رسانههای جهان اسلام با پیام حق و ظرفیتهایی که دارند میتوانند اثرگذار باشند.
رئیس دانشکده ارتباطات و مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از تمام ظرفیتهای رسانهای برای اسلامگرایی و ایجاد اختلاف و خشونتهای قومیتی و مذهبی در کشورهای اسلامی و جلوگیری از توسعه این کشورها گفت: رسانههای جهان اسلام میتوانند و باید با توانمندسازی خود، راهبرد بازدارندگی را در پیش گیرند.
اکبر نصراللهی قدرت بازدارندگی رسانهای در کشورهای اسلامی را بسیار ضعیف دانست و اظهار کرد: در آرایش رسانهای جدید، رسانههای جهان اسلام باید دو هدف مهم جلوگیری از توسعه و فعالیت رسانههای غربی و بیاثر یا کم اثر کردن رسانههای دشمنان را مد نظر داشته باشند.
وی افزود: برای رسیدن به این اهداف، چارهای جز اتخاذ استراتژی بازدارندگی رسانهای و راهبردهای فعال و فوق فعال نیست.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: هرچند استراتژی بازدارندگی در حوزههای رسانهای نمیتواند همانند حوزههای نظامی کار آیی داشته باشد، اما ظرفیت زیادی برای محافظت از منافع كشورهای اسلامی دارد.
وی تصریح کرد: رسانههای کشورهای اسلامی هم میتوانند و هم باید با ایجاد ظرفیتهای جدید، استفاده حرفهای و مسئولانه از ظرفیتهای موجود و توانمندسازی و ارتقای سواد رسانهای در حوزهها و سطوح مختلف، قدرت بازدارندگی خود را در قبال بازیگران رسانهای دیگر کشورها افزایش دهند و مانع هرگونه اقدام فرهنگی و سیاسی و نظامی دشمن شوند و یا آنها را بیاثر و کم اثر کنند.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: پیششرطها، تاکتیکها، ملاحظات و بایستههای تحقق راهبرد بازدارندگی روابط عمومیها؛ آگاه شدن از آرایش و ابزارهای رسانهای دشمنان و ظرفیتها و فرصتهای خود و آگاه کردن از خدمات، ظرفیتها، تهدیدها و فرصتهای کشور، تعامل مستمر و آگاهانه با یکدیگر، شروع قبل از دیگران و تامین سریع و صحیح و جامع نیازهای آنی و آتیخبری، آموزشی و سرگرمی مردم و نبود خلأ خبری، آموزشی و سرگرمی، همافزایی و جریانسازی رسانهای و تحلیلمحوری، بالابردن سوادرسانهای و تسلط بر زبانهای بینالمللی است.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/