صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفتگو با آنا:

عراق را بیش از اندازه بزرگ کرده بودیم/ ویلموتس دچار اشتباهات فنی شد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: اشتباهات فنی ویلموتس باعث شد تا به عراقی که بیش از حد بزرگش کرده بودیم ببازیم.
کد خبر : 445076

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با عراق متحمل دومین شکست در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین شدند. این شکست موج شدیدی از انتقادات را علیه مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال به‌همراه داشته است چراکه تیم او در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی برابر تیم‌های بحرین و عراق تن به شکست داده است.


جلال طالبی در خصوص شکست ایران برابر عراق و ایستادن تیم ملی کشورمان در رده سوم جدول رده‌بندی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: در این بازی هر دو تیم سراسیمه و شتاب‌زده بازی می‌کردند. در مجموع عراق بهتر از ایران بازی کرد. البته هر دو تیم به حواشی بیشتر توجه می‌کردند و عراقی‌ها که به‌دنبال اخراج کردن یک بازیکن از تیم ایران بودند به هدف خود رسیدند و باعث شدند تا ما در 10 دقیقه پایانی 10 نفره بازی کنیم.


وی ادامه داد: بازیکنان ما روی هر دو گلی که عراق زد ساکن بودند و اجازه دادند تا مهاجمان عراق در محوطه جریمه ضربات خود را به سمت دروازه ما بزنند و متأسفانه روی هر دو گل، خط دفاعی ایران مقصر بود. به‌خصوص این‌که در گل دوم بازیکنان ما دچار سکته موقت شدند و فشاری روی بازیکنان عراق نیاوردند تا مهاجم این تیم به‌راحتی بتواند با ضربه سر دروازه‌مان را باز کند.


سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال یادآور شد: تیم ایران پس از اخراج مسعود شجاعی به تساوی قانع بود اما عراقی‌ها در تمام طول مسابقه به‌دنبال پیروزی بودند و به هدفی که داشتند رسیدند. بار دیگر همه چیز را به دور برگشت واگذار کردیم و حالا ناچار هستیم در چهار دیدار باقی مانده به پیروزی برسیم تا مجوز حضور در مرحله نهایی گزینشی جام جهانی را کسب کنیم. ما بازی با عراق را بیش از اندازه بزرگ کرده بودیم تا نشان دهیم اگر در این مسابقه برنده شویم دست به کار مهمی زده‌ایم ولی این موضوع روی بازیکنان تیم ملی هم تأثیر داشت و نهایتاً بازنده شدیم.


وی افزود: دیروز بحرین برابر هنگ‌کنگ متوقف شد در حالی‌که ما مغلوب این حریف عربی شده بودیم. باید بپذیریم اشتباهات زیادی در این دو بازی داشتیم و نقاط ضعفی که داریم را برطرف کنیم. فوتبال پیشرفت کرده و روز گذشته ویتنام موفق شد امارات را شکست دهد و لبنان با کره جنوبی به تساوی رسید. لازم است بازنگری لازم را در نحوه بازی که انجام دادیم داشته باشیم تا بتوانیم شکست برابر بحرین و عراق را در دور برگشت جبران کنیم.


طالبی در خصوص انتقاداتی که به ویلموتس در خصوص تعویض نکردن مسعود شجاعی می‌شود، تصریح کرد: من قصد ندارم در کار سرمربی تیم ملی دخالت کنم ولی باید بپذیریم تأخیر در برگزاری اردوی تیم ملی، عدم تمرکز در میان بازیکنان، ترکیب نادرست و انتخاب‌های نامناسب، اشتباهات فنی سرمربی تیم ملی بود و باعث شد تا نتوانیم با آمادگی 100 درصد با عراق بازی کنیم. کاش شجاعی زودتر تعویض می‌شد ولی شاید ویلموتس معتقد بود این بازیکن می‌تواند تا پایان مسابقه به نفع تیمش بازی کند. دیدار با عراق تمام شده است ولی اگر نتوانیم ضعف‌هایمان را پوشش دهیم، کارمان برای صعود به جام جهانی بسیار سخت می‌شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر