صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸
70 بازیکن جاویدان سرخ‌پوشان(بخش اول)؛

اسطوره‌های همیشگی تاریخ باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس بازیکنانی در تاریخ خود دارد که یاد آن‌ها از خاطر هواداران این باشگاه بیرون نمی‌رود.
کد خبر : 445069

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه پرسپولیس بدون تردید پر هوادارترین باشگاه فوتبال ایران است و در تاریخ این باشگاه فوتبالیست‌های زیادی بودند که نمی‌توان نقش آن‌ها را در موفقیت‌های این باشگاه انکار کرد.


قصد داریم تا  نگاهی به 70 بازیکن تأثیرگذار و کلیدی باشگاه پرسپولیس داشته باشیم و در این بخش 20 بازیکن برتر تیم فوتبال این باشگاه را معرفی خواهیم کرد.


علی پروین به واقع اسطوره باشگاه پرسپولیس است و هواداران این باشگاه به او لقب سلطان داده‌اند. او قهرمانی‌های زیادی را با سرخ‌پوشان در قامت بازیکن و مربی به دست آورده است. همایون بهزادی که در تیم ملی فوتبال نیز بازیکنی مؤثر بود و لقب سر طلایی برازنده آن مرحوم است. فرشاد پیوس بدون تردید شایسته‌ترین مهاجم تاریخ پرسپولیس است و عنوان بهترین گلزن این باشگاه را یدک می‌کشد.


حسینعلی کلانی که به او لقب شاگرد ممتاز مکتب شاهین داده‌اند سالیان زیادی در پرسپولیس و تیم ملی خوش درخشید. کریم باقری به رغم اینکه هنوز پیشکسوت پرسپولیس نشده اما بلاشک یکی از بزرگترین و باارزش‌ترین بازیکنان تاریخ سرخ‌پوشان است. مرحوم محراب شاهرخی به راستی بمب سیاه فوتبال ایران بود که افتخارات زیادی در تیم ملی و پرسپولیس ثبت کرد. مرحوم صفر ایرانپاک آقای گل دربی سرخابی‌هاست و یادش را نمی‌توان از خاطر برد. 


جعفر کاشانی که به تازگی چهره در نقاب خاک کشید علاوه بر آنکه فوتبالیست بزرگی بود مدیر کم‌نظیری شد و به پرسپولیس خدمات زیادی کرد. محمود خوردبین سالیان زیادی به پرسپولیس وفادار ماند و حالا بازنشسته است. علی کریمی نیاز به معرفی ندارد و کسی که در جوانی لقب پدیده جدید فوتبال ایران را کسب کرد پس از مدتی صاحب لقب جادوگر شد. محمد پنجعلی مدافع مستحکم و اخلاق‌مدار تیم ملی فوتبال ایران که از جوانی صاحب بازوبند کاپیتانی شد.


افشین پیروانی، احمدرضا عابدزاده، ابراهیم آشتیانی، مهدی مهدوی‌کیا، مجتبی محرمی، ناصر محمدخانی، سید جلال حسینی ، رضا شاهرودی و محمد مایلی‌کهن 9 بازیکن دیگری هستند که عامل موفقیت‌های زیادی برای پرسپولیس بوده‌اند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر