صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره میزان مصرف مردم از تلویزیون و سایر رسانه‌ها؛

مطالب فرهنگی، ادبی و هنری؛ اول تلویزیون خودمان بعد رسانه‌های دیگر

مردم مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری رسانه ملی را بیش از سایر رسانه‌ها می‌پسندند و در میان شبکه‌های رسانه‌های ملی، شبکه نسیم مخاطبان بیش‌تری را در این زمینه به خود جلب کرده است.
کد خبر : 444342

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما که از جامعه آماری شامل 5019 نفر به انجام رسیده است، 45.5درصد پاسخگویان پیگیر برنامه‌ها و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری از سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌ها هستند به نحوی که 26.2درصد از آن‌ها این برنامه‌ها را فقط از سیمای رسانه ملی، 10.3درصد فقط از سایر رسانه‌ها و 9درصد هم از سیما و هم از سایر رسانه‌ها پیگیری می‌کنند.


از میان شبکه‌های رسانه ملی شبکه‌های نسیم و شبکه‌های استانی توجه مخاطبان را در زمینه برنامه و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری، به خود جلب کرده‌اند.


بر اساس این نظرسنجی پاسخگویان به غیر از شبکه‌های سیما، 8.8درصد غالباً از شبکه‌های اجتماعی و4.7درصد از «ماهواره» برنامه‌ها و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری را دنبال می‌کنند.


گفتنی است میانگین مدت تماشای برنامه‌ها و مطالب فرهنگی و ادبی یا هنری از سیما  18دقیقه در شبانه روز و میانگین مدت زمان استفاده از سایر رسانه‌ها برای این موضوع 13دقیقه در شبانه روز برآورد شده است.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر