صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸
صالحی خبر داد؛

صرفه‌جویی ۶۶۰ میلیون دلاری با تولید انرژی هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی از صرفه‌جویی 660 میلیون دلاری با تولید انرژی هسته‌ای در کشور خبر داد.
کد خبر : 444285

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در مراسم بتن‌ریزی رآکتورهای واحد دوم و سوم بوشهر اظهار کرد: «هر هزار مگاوات انرژی هسته‌ای مانع انتشار هفت میلیون تن آلایندگی می‌شوئد؛ بنابراین با احداث این دو واحد نیروگاهی مانع تولید ۲۷ میلیون تن آلاینده خواهیم شد که این طبق معاهده آب و هوایی پاریس است».


صالحی با بیان اینکه تولید انرژی هسته‌ای صرفه‌جویی ۶۶۰ میلیون دلار برای کشور در پی دارد، خاطرنشان کرد: «یعنی به‌جای اینکه نفت را برای تولید انرژی در کشور مصرف کنیم، می‌توانیم با تولید انرژی هسته‌ای، به‌جای صرف نفت برای مصارف داخلی آن را صادر کنیم تا ارز داخل کشور شود».


وی افزود: «اما متأسفانه برخی از مسائل اجازه نداد تا به این هدف دست پیدا کنیم؛ بنابراین از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا کمک کند که به این هدف دست یابیم».


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به بومی‌سازی تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر گفت: «در نیروگاه بوشهر یک توانستیم ظرف ۶ سال به جایی برسیم تا تمامی تجهیزات آن را بومی کنیم و نیز دو هزار کارشناس در این نیروگاه مشغول هستند‌». 


به گفته صالحی؛ جمهوری اسلامی ایران آمادگی این را دارد تا دانش و تجربه خود را به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کند.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به امنیت نیروگاه اتمی بوشهر عنوان کرد: «نیروگاه اتمی بوشهر از امنیت بالایی برخوردار است؛ زیرا امنیت آن توسط نیروهای مسلح تأمین می‌شود و تحت نظارت  «وانو» و «اوزارت» دو شرکت بین‌المللی قرار دارد».


صالحی با بیان اینکه از نظر برنامه‌ریزی در پروژه بوشهر ۲ و ۳ عقب نیستیم، تأکید کرد: «مقرر شده تا نیروگاه اول در ۱۴۰۴ و دومی در ۱۴۰۶ افتتاح شود؛ امروز هزار و ۳۰۰ نفر در ساخت این دو واحد مشغول هستند که در اوج خود به ۱۳ هزار نفر خواهد رسید».


معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: «همچنین ۹۰ درصد این نیروها ایرانی هستند و تنها کمتر از ۱۰ درصد نیروهای خارجی استفاده شده است».


وی از همکاری روسیه با ایران در حوزه ساخت نیروگاه‌های اتمی تقدیر کرد و گفت: «روسیه همکاری خوبی با ما در حوزه تولید انرژی هسته‌ای با ایران داشته و این کشور دروازه ورود ایران به تولید انرژی هسته‌ای را گشود و امروز با این کشور در حوزه ایزوتوپ‌های پایدار همکاری داریم».


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر