صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تأثیر فناوری در گردشگری جهان؛

مردم برای عکس گرفتن و انتشار آن در اینستاگرام به دوبی می‌آیند!

نتایج گزارش یک رسانه نشان می‌دهد انتشار عکس از سفر به شهرها در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام سبب شده است تا مردم جهان برای دیده شدن به شهرهایی نظیر دوبی سفر کنند.
کد خبر : 443898

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نمود شبکه‌های اجتماعی در زندگی انسان‌ها به اندازه‌ای زیاد شده است که در رفتار مردم به‌ویژه صنعت گردشگری تأثیرات زیادی گذاشته است.


یورونیوز با انتشار گزارشی مدعی شد؛ انتشار عکس‌هایی از شهرهای مختلف جهان سبب شده است بعضی از گردشگران برای دیده شدن در فضای مجازی مقاصد گردشگری خود را انتخاب کنند.


«دوبی علاوه بر اینستاگرام موراد دیگری برای ارائه دارد، اما بسیاری از مردم فقط برای عکس گرفتن و انتشار آن در اینستاگرام به این شهر می‌آیند» این جمله نتیجه گزارش این رسانه از دلایل سفر به دوبی است.


در واقع امروز ۴۱ درصد کسانی که زیر ۳۳ سال سن دارند، شهرهایی را برای سفر انتخاب می‌کنند که بتوان در آن‌جا عکس گرفت و در اینستاگرام منتشر کرد.


نتایج تحقیقات نشان می‌دهد از نظر تعداد هشتگ در شبکه‌های اجتماعی، لندن با ۱۱۸ میلیون هشتگ مقام اول را دارد، بعد از آن پاریس قرار دارد و سپس شهرهای نیس فرانسه و نیویورک به‌ترتیب با ۸۳ و ۸۷ میلیون هشتگ رتبه سوم و چهارم را دارند.


انتشار عکس‌های خوش آب و رنگ، از راه‌های دیده‌شدن در اینستاگرام است



«باغ معجزه دوبی» با مساحت ۷۲ هزار مترمربع بزرگ‌ترین باغ گل در سراسر جهان است. در این محل بیش از ۵۰ میلیون شکوفه گل وجود دارد. این باغ یکی از جاذبه‌های گردشگری دوبی است که گردشگران عکس‌های آن را در اینستاگرام منتشر می‌کنند.


عکس گرفتن جلوی مجسمه موسوم به «بال‌های مکزیک» در مرکز شهر دوبی نیز شانس دیده شدن شما در اینستاگرام را دو برابر می‌کند.


برج خلیفه دوبی نیز یکی از پنج مکان برتر جهان برای گردشگران است که نامش در شبکه‌های اجتماعی زیاد دیده می‌شود. طبقه چهل و هشتم بلندترین برج جهان، یکی از مکان‌های مشهور برای سلفی گرفتن است. در این‌جا مردم عادی و گاهی افراد معروف را می‌بینید که در حال سلفی گرفتن در آسمان هستند.


بنای موسوم به «قاب دوبی» در بوستان زعبیل هم یکی از مکان‌های محبوب کاربران شبکه‌های اجتماعی است. ارتفاع این سازه ۱۵۰ متر و عرض آن ۹۳ متر است. از بالای آن شاهد منظره‌ای شگفت انگیز از دوبی مدرن و بخش قدیمی و جنوب شهر خواهید بود. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و سرتان گیج نمی‌رود، می‌توانید از کف شیشه‌ای «قاب دوبی» به پایین نگاه کنید و تمام شهر را زیر پای خود ببینید.


یک گردشگر می‌گوید: «این مناظر از هر دوطرف باور نکردنی است. بچه‌ها از این‌جا خوششان می‌آيد و دوست دارند روی کف شیشه‌ای آن بازی کنند چون احساس می‌کنند در بام دنیا هستند. فوق العاده است!»


انتشار عکس‌های خوش‌آب و رنگ و شهرت اینستاگرامی


سارا هدلی هیمرس، خبرنگار حوزه سفر و یکی از افراد تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی است. وی درباره این‌که چگونه انتشار عکس در اینستاگرام باعث می‌شود کاربران، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی دیده شوند، می‌گوید:‌ «با انتشار عکس‌هایی که در این‌جا می‌گیرید، در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده می‌شوید. کاربران می‌خواهند عکس‌هایشان در اینستاگرام منبع الهام باشد. برای این منظور، عکس باید خوب قاب بندی شده و خوش آب‌ورنگ باشد. عکس‌های تیره توجه زیادی را در اینستاگرام به خود جلب نمی‌کنند. عکس باید سرزنده و شاد باشد تا کسی که آن را می‌بیند بگوید ای‌ کاش من هم آن‌جا بودم!»


اینستاگرام در صنعت گردشگری تحول ایجاد کرده است. زیرا بسیاری از افراد به‌ویژه جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ ساله که به نسل «هزاره» معروفند مقاصد خود را برای سفر، بر اساس هشتگ‌های اینستاگرامی انتخاب می‌کنند.


سارا هدلی هیمرس می‌افزاید:‌ «نسل هزاره، نه تنها نسل دیجیتالی است و فناوری را دوست دارد بلکه به آن اعتیاد دارد. اینترنت وای‌فای برای این نسل مانند اکسیژن است. آن‌ها اکثر تصمیمات خود را تحت تأثیر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌گیرند. براساس اینترنت و هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرند کجا سفر کنند و به کدام رستوران بروند. بنابراین جای تعجب ندارد که نسل هزاره در اینستاگرام حضور پررنگی دارد. زیرا شبکه‌های اجتماعی کاربرد زیادی دارند و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان‌تر از بروشورهای مسافرتی است. بروشورهای مسافرتی کاربردی نیستند و نمی‌توانید آن‌ها را همه جا همراه خود ببرید. اینستاگرام از مراجعه به وب‌سایت هم بهتر است چون در این سایت‌ها تبلیغات زیادی برای رزرو کردن وجود دارد و اطلاعات زیادی در آن‌ها هست. اما در اینستاگرام، عکس و توضیحاتش حرف اول را می‌زند: مختصر و مفید».‌



یک گردشگر ایرلندی می‌گوید: «دو دختر دارم که از اینستاگرام استفاده می‌کنند. من شخصاً در اینستاگرام حساب ندارم اما فکر می‌کنم باید همراه با دنیای دیجیتال حرکت کنیم. امروز دیگر کسی از بروشورهای مسافرتی استفاده نمی‌کند. زمان استفاده از این بروشورها گذشته است. فکر می‌کنم این یک ایده خارق‌العاده است».


مامون حمدان، مدیرعامل سایت «ویگو» در خاورمیانه و شمال آفریقا و هند می‌گوید: «این گروه سنی به جاهایی سفر می‌کنند که بتوانند تجربه‌هایشان را با دوستان‌شان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. آن‌ها به‌دنبال این هستند که این تجربه را مانند خاطره ثبت کرده و احساس کنند تنها کسی هستند که لذت آن را چشیده‌اند. بنابراین، اوضاع الآن کاملاً تغییر کرده است. دنیای دیجیتال برای آن‌ها همه چیز است. این گروه سنی در بخش گردشگری تأثیر فزاینده‌ای دارد که حداقل تا ۲۰ الی ۳۰ سال آینده ادامه خواهد داشت».


به نظر می‌رسد اینستاگرام نیز به‌خاطر قابلیت انتشار عکس و هشتگ‌های لحظه‌ای برای سفر، شرایط و مخاطبان بهتری را در پیش خواهد داشت.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر