صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

۲۵ درصد از سوخت‌گیری خودروها با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی گفت: ایجاد محدودیت سوختگیری با کارت سوخت جایگاه داران و هم‌چنین سهم اندک کارت سوخت شخصی در روند سوختگیری، موجب کندی و ایجاد صف طولانی در جایگاه‌ها و نارضایتی مردم شده است.
کد خبر : 443256

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اسدالله قلی زاده، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرح بازگشت کارت سوخت به روند سوخت گیری که چندماهی است در حال انجام است  در تدوین و اجرا با مشکلات بسیاری روبه‌روست و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد این طرح با صنف جایگاه‌های سوخت که مجری اصلی آن هستند مشورتی نداشته و عملاً مشکلات اجرای طرح بر دوش بخش خصوصی یعنی جایگاهداران افتاده است. 


وی با اشاره به این‌که اکنون با کارت جایگاه فقط ۲۰ لیتر در هر بار امکان سوختگیری وجود دارد و این موضوع باعث ایجاد ترافیک، تنش و اعتراض مردم شده است، افزود: از آن‌جایی‌که  مردم کمتر از ۲۵ درصد از کارت شخصی استفاده می‌کنند و جایگاهداران وظیفه قانونی و هم‌چنین علاقه‌ای در جلوگیری از سوختگیری چندباره برای هر خودرو ندارند این موضوع سبب ایجاد تنش در جایگاه‌ها شده است. به این ترتیب انتظار می‌رود دولت برای اجرای چنین تصمیماتی از بخش خصوصی که مجری نهایی است مشورت بگیرد.


قلی زاده ادامه داد: به نظر می‌رسد این طرح نتوانسته مردم را به اندازه کافی طبق پیش بینی مسئولان به استفاده از کارت شخصی ترغیب کند و تجدید نظر به منظور اصلاح یا تغییر این مورد ضروری به نظر می‌رسد. از سویی دیگر جایگاهداران تحت فشار مالی قرار دارند و هم اکنون علاوه بر کاهش فروش خود باید دردسر طرح‌های این‌چنینی را هم متحمل شوند که این با قوانین صنفی و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و قانون منع انحصار و تسهیل تولید رقابت پذیر منافات دارد.


منبع: مهر


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر