صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳

درخواست نمایندگان دموکرات برای تعویق سخنرانی نتانیاهو در کنگره

23 نماینده دموکرات کنگره آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان این کشور،‌ از وی خواستند تا سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل را که قرار است در ماه میلادی آینده در کنگره آمریکا ایراد شود، به تعویق اندازد.
کد خبر : 4428

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دعوت کرده است تا در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان در سوم مارس (۱۲ اسفند) سخنرانی کند. این موضوع با مخالفت کاخ سفید مواجه شده است.


این دعوت نه تنها واکنش حزب دموکرات و دولت آمریکا را به دنبال داشت، بلکه رقبای «بنیامین نتانیاهو» نیز از این اقدام انتقاد کرده‌اند.


قرار است انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) ۲۶ اسفند برگزار شود.


نخست‌وزیر اسرائیل قصد دارد در سخنرانی خود در کنگره آمریکا درباره تهدید برنامه هسته‌ای ایران سخنرانی کند.


سخنرانی «نتانیاهو» روز ۱۲ اسفند، دو هفته پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل، در کنگره آمریکا ایراد می‌شود، موضوعی که با مخالفت صریح کاخ سفید مواجه شده است.


۲۳ نماینده عضو حزب دموکرات در نامه خود تصریح کرده‌اند:‌ به عنوان نمایندگان حامی اسرائیل، معتقدیم که به نظر می‌آید که از رهبری خارجی به مانند ابزاری سیاسی علیه رئیس‌جمهوری (آمریکا)‌ استفاده می‌کنید.


کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان در قالب گروه ۱+۵، تلاش می‌کنند تا به توافقی جامع برای پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی دست یابند. اکنون مذاکرات برای دستیابی به توافقی کلی (سیاسی) تا ۳۱ مارس (اوایل فروردین 1394) درجریان است که پس از آن می‌بایست توافق جامع با جزئیات فنی تا ماه ژوئن نهایی شود.


این نمایندگان دموکرات تصریح کردند: رابطه ما با اسرائیل بسیار مهم‌تر از آن است که دست‌مایه بازی‌های سیاسی بشود.


۲۳ نماینده دموکرات خطاب به «جان بینر» گفتند: ما به طور جدی از شما می‌خواهیم تا دعوت را به پس از انتخابات اسرائیل و نیز مهلت دستیابی به توافق کلی با ایران موکول کنید.


این در حالی است که با اوج گرفتن اعتراض رقبای «نتانیاهو» در انتخابات آینده اسرائیل، «سلیم جبران» رئیس کمیسیون انتخابات اسرائیل گفته است که سخنرانی نخست‌وزیر باید با 5 دقیقه تاخیر در اسرائیل پخش شود و سردبیران خبر هر سخنی که مشکوک به تبلیغ برای کمپین انتخاباتی نتانیاهو است، حذف کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر