صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸

مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: پرونده ایران را بی‌طرفانه رسیدگی خواهم کرد

مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین اظهارات خود درباره ایران وعده داده که در ارتباط با پرونده ایران بی‌طرف عمل خواهد کرد.
کد خبر : 442638

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین اظهارات خود درباره ایران وعده داده که در ارتباط با پرونده ایران بی‌طرف عمل خواهد کرد.


شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز  «رافائل گروسی»، دیپلمات ۵۸ ساله آرژانتینی، را به عنوان مدیرکل آژانس انتخاب کرد. او جانشین «یوکیو آمانو»، مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی شد که در ماه جولای ۲۰۱۹ به علت سرطان درگذشت.


گروسی بعد از انتخاب به این سمت در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره رویکردش در قبال ایران گفت: «من کارم را انجام خواهم داد و فکر می‌کنم شغلم ایجاب می‌کند وظایفم را به گونه‌ای ایفا کنم که مستقل، منصفانه و بی‌طرف باشد.»


او همچنین گفت: «فکر می‌کنم چیزی که مهم است این است که به کشورهای عضو [آژانس] و جامعه بین‌الملل این ضمانت را بدهم که کاملاً مستقل و در برابر فشار نفوذناپذیر هستم.»


روزنامه وال‌استریت ژورنال پیش از این گزارش داده بود چالش‌ها بر سر انتخاب گروسی بیش از هر چیز به اختلافات میان او و نامزدش در قبال ایران مربوط می‌شود.


طبق گزارش این روزنامه، «کرنل فروتا»، رقیب اصلی گروسی برای عهده‌دار شدن ریاست آژانس طرفدار تداوم رویکرد محتاط و تأملی «یوکیا آمانو»، مدیرکل سابق آژانس در قبال ایران است، درحالی‌که رافائل گروسی، خواستار ایجاد تغییراتی در رویکرد سازمان در قبال ایران است. او قبلاً گفته که خواستار اتخاذ رویکردی «قاطع اما منصفانه» در قبال ایران است.


رسانه‌های بین‌المللی از جمله رویترز گزارش داده‌اند انتظار می‌رود گروسی از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده بگیرد. گروسی گفته که این اتفاق ممکن است زودتر رخ دهد.


در حال تکمیل ...


انتهای پیام/

ارسال نظر