صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل متحد با هماهنگی‌ کشور اردن، جلسه‌ای اضطراری درباره ناآرامی‌های سرزمین‌های اشغالی که به تشدید خشونت میان غیرنظامیان منجر شده است برگزار کرد.
کد خبر : 44239

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «تایه بریک زریهون» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی خاورمیانه در سخنرانی خود گفت: سازمان ملل متحد با برخی‌ اقدامات اسرائیل از جمله تخریب خانه‌های فلسطینیان و شهرک‌سازی‌های انبوه مخالف است و آن را عاملی برای خشونت و اقدامات تلافی جویانه فلسطینیان می‌‌داند.


وی شمار کشته‌شدگان درگیری‌های اخیر را هفت اسرائیلی و ۳۲ فلسطینی اعلام کرد و گفت: در ماه جاری میلادی ۱۲۴ اسرائیلی و بیش از ۱۱۱۸ فلسطینی به‌دنبال درگیری‌های خشونت‌آمیز اخیر مجروح و زخمی شده‌اند.


در این نشست «سامانتا پاور» نماینده آمریکا، از تاثیر مخرب اتفاقات اخیر بر روند راه‌حل دو کشور مستقل و اعتماد‌سازی میان فلسطین و اسرائیل یاد کرد و گفت: صلح در منطقه تنها با مذاکره میان دو طرف به‌دست خواهد آمد.


نماینده روسیه نیز خواهان بازگشت آرامش در میان غیرنظامیان دو طرف درگیری شد و تاکید کرد: بحران بیت‌المقدس و تنش‌های موجود تنها با گفت‌وگوی مستقیم قابل حل خواهد بود.


«ویتالی چورکین» همچنین از قرنطینه و محاصره غزه و منع ورود کمک‌های اولیه اضطراری به نوار غزه به‌وسیله اسرائیل انتقاد کرد و آن را برخلاف اصول و افکار شورای امنیت خواند.


نمایندگان فرانسه و انگلیس نیز با محکوم کردن حملات انجام شده به‌وسیله هر دو طرف درگیری، خواهان فعال شدن مجدد گفت‌وگوها شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر