یارانه کمتر از ۱۰ هزار نفر به دلیل مشکل حساب بانکی واریز نشد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از سازمان هدفمندی یارانهها، سازمان هدفمندسازی یارانهها در اطلاعیهای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره واریز نشدن یارانه حدود چهارصدم درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر) در شهریورماه مواردی را یادآور شد.
در این اطلاعیه که از سوی اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانهها، آمده است: هرماه تعداد اندکی از خانوارها به دلایل مختلفی ناچار به اقدامهایی از جمله تغییر حساب بانکی، تغییر بانک عامل، تغییر سرپرست خانوار یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار به دلیل ثبت رخداد ازدواج، طلاق، معرفی سرپرست جدید به دلیل فوت سرپرست قبلی و غیره میشوند.
در این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانهها مطابق قانون فرآیندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافتکننده یارانه نقدی یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از چهارصدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمیشوند که در اصطلاح به آن «رد حساب» میگویند که به منزله نبود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی است و بر این اساس مطابق قانون یارانه آن ماه خاص برای آنها محاسبه و درنتیجه واریز نمیشود.
بدیهی است بهمحض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار مجدداً در فهرست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت، اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماههایی که شماره حساب معتبر نداشتهاند نیست؛ زیرا بر اساس ماده ۱۰ آییننامه اجرایی ماده هفت قانون هدفمند کردن یارانهها، مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد.
انتهای پیام/4129/
انتهای پیام/