صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
نصرالهی:

«پیاده‌روی اربعین» یک مدل ارتباطی رسانه‌ای است

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین یک مدل ارتباطی است که فرستنده آن مردم و گیرنده دوستان و دشمنان هستند.
کد خبر : 441829

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اکبر نصراللهی در ششمین کرسی آزاد اندیشی رسانه‌ای با موضوع اربعین، چالش‌ها و راهکارها که در سالن اجتماعات غدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک رسانه نیست بلکه یک ابررسانه است. هم‌چنین اربعین یک رویداد فراملیتی و فرا سیاسی است.


وی با اشاره به این‌که در مدل‌های ارتباطی یک گیرنده، فرستنده و پیام وجود دارد، افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین یک مدل ارتباطی است که فرستنده آن مردم (افرادی که ۹۹ درصد آنها فاقد شهرت) و گیرنده مدل ارتباطی اربعین دوستان و دشمنان هستند. هم‌چنین پیام اربعین الهی است که مفاهیم پیام اربعین محبت، صبر، مقاومت، دوستی و بخشش است.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی عنوان کرد: بیش از ۳ میلیون نفر زائران اربعین از ایران بودند و بزرگترین آشپزخانه دنیا در اربعین تشکیل شد.


نصرالهی با تأکید بر این‌که اربعین شامل تمامی ارزش‌های خبری شهرت، دربرگیری، تازگی زمانی و محتوایی، شهرت، مجاورت و شگفتی است، گفت: چرا در رسانه‌ها از ظرفیت اربعین استفاده نشد؟


وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر در مراسم پیاده‌روی اربعین فوت کردند که این تعداد در انبوه جمعیت حاضر در مراسم اربعین عادی است. رسانه‌های غربی سعی بر بزرگ نمایی مشکلات اربعین داشتند و رسانه‌های داخلی با تمام تلاش‌های صورت گرفته نتوانستند عظمت و بزرگی این مراسم را به‌نمایش بگذرانند.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در خصوص چالش‌های مراسم پیاده روی اربعین گفت: آیا در ۱۶ نشست بین‌المللی که برگزار شد، خبری وجود نداشت که رسانه‌ها از آن غافل شدند؟


وی با بیان این‌که هزینه‌های بالای اینترنت یکی دیگر از چالش‌های مطرح در مراسم پیاده روی اربعین است، افزود: حاکمیت موظف است زیر  ساخت‌های مورد نیاز پیاده‌روی اربعین را فراهم سازد.


نصرالهی با تأکید به مباحث حکمت افزایی مراسم پیاده روی اربعین گفت: در مراسم پیاده روی اربعین تنها نباید به مسائل احساسی پرداخت. هم‌چنین چالش‌های بهداشتی در کشور عراق وجود دارد که بخشی از آن نیز طبیعی است اما این مسائل  نیاز به آموزش دارد.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد: تعمیم ندادن سبک زندگی اسلامی-شرقی در تمامی ایام زندگی یکی دیگر از چالش‌های مطرح مراسم پیاده روی اربعین است که نیاز است در این زمینه کار شود.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر