صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۵۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
زارعان خبر داد؛

سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملاً راه‌اندازی خواهد شد

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی از رونمایی سه نسل جدید از ماشین‌های سانتریفویژ (تک ماشین) در روزهای آینده و راه‌اندازی مدار ثانویه رآکتور در حال بازطراحی اراک تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا سال آینده تست‌های سرد و تا سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملاً راه‌اندازی خواهد شد که اقدامی اقتدارآفرین و جهادی است.
کد خبر : 441519

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از صداوسیما، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی از رونمایی سه نسل جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ طی روزهای آینده و راه‌اندازی مدار ثانویه رآکتور بازطراحی شده اراک طی دو هفته آینده خبر داد.


اصغر زارعان در مراسم افتتاح چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای در کرمان گفت: کشوری مسلمانیم و طبق فتوای رهبر معظم انقلاب به دنبال ساخت بمب اتمی نیستیم بلکه به دنبال پیشرفت در حوزه پزشکی و کشاورزی هستیم. کشوری هستیم که به اکتشاف، استخراج و غنی‌سازی سانتریفیوژ دست یافتیم و این غربی‌ها را نگران می‌کند.


دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: تا امروز رهنمودهای مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از اساتید و دانشگاه‌ها در این حوزه موجب اقتدار روزافزون ما در فعالیت‌های مختلف ازجمله هسته‌ای شده است و با ایستادگی و هوشمندی باید کار را جلو ببریم.


او از رونمایی سه نسل جدید از ماشین‌های سانتریفویژ (تک ماشین) در روزهای آینده و راه‌اندازی مدار ثانویه رآکتور در حال بازطراحی اراک تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا سال آینده تست‌های سرد و تا سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملاً راه‌اندازی خواهد شد که اقدامی اقتدارآفرین و جهادی است.


او یادآور شد: نظام اسلامی در پی عملیاتی کردن چرخه سوخت از اکتشاف و استخراج و سوخت بومی است و در زمره ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه است و این اقدام منجر به عصبانیت غربی‌ها و حتی کشورهایی شده که با ما ارتباط دوستانه دارند.


او با اعلام اینکه در نیروگاه بوشهر روزانه به اندازه ۶ و نیم میلیون بشکه صرفه‌جویی انرژی در حوزه نفت داریم، گفت: هر چه در برق هسته‌ای پیش برویم می‌توانیم برق ماندگار و پایدار داشته باشیم.


دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه سالانه به ۲۷ تن اورانیوم غنی شده برای یک نیروگاه قدرت نیاز داریم، افزود: امسال از ۵۰ تن اورانیوم بومی استفاده خواهیم کرد.


زارعان همچنین با اشاره به تولید بومی ماده اولیه کیک زرد گفت: این اقدام در قدرت چانه‌زنی ما در عرصه بین‌المللی خیلی اثرگذار است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر