صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴

رقابت 227 تکواندوکار برتر جهان در منچستر؛ 5 تکواندوکار ایرانی روی شیاپ چانگ

مرحله سوم مقدماتی مسابقات گرندپریکس در سال 2015، از امروز با مبارزات 230 تکواندوکار برتر جهان آغاز و تیم ملی تکواندوی کشورمان در این رقابت‌ها با 8 ورزشکار به مصاف حریفانش می‌رود.
کد خبر : 44128

به گزارش گروه ورزشی آنا،مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال 2015، با حضور 227 تکواندوکار برتر جهان از 56 کشور، از امروز (جمعه) به مدت 3 روز در شهر «منچستر» انگلیس برگزار می شود تا تکواندوکاران برای کسب 40 امتیاز المپیکی این رقابت‌ها مبارزات خود را آغاز کنند.
در این رقابت‌ها که 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک و یک سهمیه کشور میزبان مجاز به حضور هستند، تیم ملی تکواندوی کشورمان با 9 هوگوپوش زن (ایزدی و علیزاده) و مرد (هادی پور، عاشورزاده، یعقوبی، اسبقی، خدابخشی، عمیدی و مردانی) به مصاف حریفانش می‌رود. ایران در گروه مردان تنها کشوری است که توانسته در هر وزن 2 سهمیه را در اختیار داشته باشد که البته از 8 سهمیه به‌دست آمده،7 تکواندوکار را برروی شیاپ چانگ می فرستد و مسعود حجی زواره در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.
مسابقات منچستر، آخرین مرحله مقدماتی این رقابتها در سال 2015 است و تکواندوکاران در تلاش هستند با کسب حداکثر امتیاز این رقابت‌ها، خود را به جمع 8 تکواندوکار برتر 4 وزن المپیکی زنان و مردان برسانند تا بتوانند جواز حضور در رقابتهای فینال گرندپریکس 2015 را به‌دست آورند.
در فینال این مسابقات که آذرماه 94 در مکزیک برگزار می شود تنها 8 تکواندوکار برتر مجاز به مبارزه هستند و در پایان این رقابت‌ها 6 تکواندوکار برتر رنکینگ المیپیکی در 4 وزن زنان و 4 وزن مردان موفق به کسب سهمیه المپیک ریو 2016 می شوند. سایر تکواندوکاران نیز می‌بایست با حضور در مسابقات قاره ای شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو امتحان کنند.
مسابقات مقدماتی گرندپریکس، G4 است و به دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، نقره 24 امتیاز و برنز 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق می گیرد. اما مسابقات فینال G8 است و تنها یک نفر می تواند به مدال برنز دست پیدا کند که دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب 80، 48 و 28.8 امتیاز تعلق خواهد گرفت.
در دو مرحله مقدماتی این مسابقات، کشورهای ایران و کره جنوبی (هر کدام 2بار) ساحل عاج، ازبکستان، پرتغال و روسیه در گروه مردان موفق به کسب مدال طلا شدند و در گروه زنان کشورهای کره جنوبی (2بار)، ایران، ترکیه، چین، انگلیس، روسیه و امریکا از سکوی قهرمانی بالا رفتند.


حریفان یعقوبی، اسبقی، عمیدی، مردانی و ایزدی مشخص شدند


دیروز و پس از انجام وزن‌کشی سه وزن روز نخست بازیها، حریفان ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، امید عمیدی، سجاد مردانی و شکرانه ایزدی مشخص شدند. در وزن دوم المپیکی (68- کیلوگرم)، ابوالفضل یعقوبی که در دو حضور قبلی‌اش در مسابقات گرندپریکس به دو مدال ارزشمند برنز دست یافت. در این رقابت‌ها، در نخستین گام باید با نماینده انگلیس که سهمیه آزاد کشور میزبان است، مبارزه کند. او در ادامه نیز با برنده دیدار انگلیس و مکزیک رقابت خواهد کرد. تکواندوکار مکزیک عنوان نایب قهرمانی جهان در سال 2013 را در کارنامه دارد و هم اکنون نفر هشتم رنکینگ المپیکی وزن دوم است. نمایندگان بلژیک، آذربایجان و کانادا دیگر حریفان یعقوبی در بالای جدول وزن 68- کیلوگرم هستند.



بهنام اسبقی دیگر نماینده کشورمان در این وزن که پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت در این آوردگاه مهم و حساس به مصاف حریفانش می رود. ابتدا "توماس افوزینکو" از استرالیا را پیش رو دارد. اسبقی در ادامه باید با برنده دیدار پرتغال و "هون کیم" از کره جنوبی پیکار کند.
تکواندوکار کره جنوبی نایب قهرمانی جهان در سال 2013 را با قبول شکست مقابل اسبقی بدست آورد. او در گرندپریکس مسکو 2015 نیز مدال طلا را کسب کرد. اسبقی در صورت پیروزی در این دو دیدار حساس و نفس گیر یکی از تکواندوکاران امریکا، فرانسه و یا روسیه را پیش رو دارد.
در سنگین وزنان، امید عمیدی باید در نخستین گام رو در روی اصلی ترین رقیب مردانی؛ "والکر وودزیچ" آلمانی قرار بگیرد. این تکواندوکار المانی که هم اکنون یک پله بالاتر از مردانی و در رنکینگ ششم المپیکی قرار دارد یکسال قبل و در منچستر توانست مدال طلای گرندپریکس رقابتهای 2014 را از آن خود کند. "وودزیچ" هفته گذشته در فینال مسابقات المپیک ارتش های جهان نتیجه را به سجاد مردانی واگذار کرد.


امید عمیدی در صورت پیروزی برابر تکواندوکار دو متری ژرمن ها، باید با برنده مبارزه کوبا و انگلیس رقابت کند. نمایندگان کوبا که تاکنون در مسابقات گرندپریکس شرکت نمی کردند اولین سابقه حضورشان را در این میدان بزرگ تجربه می کنند.
اما سجاد مردانی، دیگر نماینده کشورمان، ابتدا با "مارتین سیو" از آرژانتین پیکار خواهد کرد. "کارلو مولفتا" ایتالیایی (قهرمان المپیک لندن 2012) و "یاسین ترابلسی" از تونس (قهرمان بازیهای آفریقا 2015) دو تکواندوکاری هستند که برنده آنها باید با پیروز مبارزه ایران و آرژانتین رقابت کند.
در پایین جدول این وزن و در جاییکه مردانی قرار دارد، "چولهو جو" از کره جنوبی (قهرمان جها در سال 2011 و دارنده مدال طلای گرندپریکس ترکیه 2015)، "دیمیتری شوکین" از ازبکستان (قهرمان جهان در سال 2015) و نماینده اسلوونی نیز حضور دارند که از این سه تکواندوکار یک نفر به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهد یافت که در صورت پیروزی سجاد مردانی در دو مبارزه، حریف نماینده شایسته کشورمان می شود.
در گروه زنان نیز، شکرانه ایزدی، در سومین سابقه حضورش در مسابقات گرندپریکس در وزن 67- کیلوگرم باید با "نور تاتار" از ترکیه، نایب قهرمان المپیک لندن 2012 رقابت کند. تکواندوکار ترکیه در سال 2015 نیز مدال نقره جهان و برنز گرندپریکس سامسون را بدست آورده است.برنده دیدار اسپانیا و انگلیس، حریف دوم ایزدی در این دوره از مسابقات هستند.
مسابقات گرندپریکس G4 است و به دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، نقره 24 امتیاز و برنز 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ایران
ارسال نظر