صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

اشتغال ١٤ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گفت: ١٤ هزار نفر نیروی انسانی در حوزه های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مشغول به فعالیت اقتصادی هستند که به طور متوسط ٤٠ تا ٥٠ میلیون نفر ساعت کار را شامل می شود.
کد خبر : 44068

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نوفرستی افزود: جابجایی سالیانه ٩٠ میلیون تن کالا از طریق بندر شهید رجایی، تردد سالیانه ٥٠ هزار فروند شناور از طریق تنگه هرمز و وقوع ٧٥ درصد عملیات اضطرار دریایی کشور در محدوده آب های استان هرمزگان همگی باعث شده تا شرایط پیچیده و پر از خطری در محیط های کاری دریایی و بندری وجود داشته باشد.


او با اشاره به عضویت ایران در ٢٩ کنوانسیون بین المللی زیرمجموعه سازمان جهانی دریانوردی، خاطرنشان کرد: این امر باعث شده تا نظارت های بین المللی نیز در این زمینه بر بنادر و آبراهه های ایران وجود داشته باشد و شرایط کار حساس تر شود.


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود مفهوم HSE را سیستم مدار و نظام مند توصیف کرد و افزود: مهم ترین موضوع در این رابطه مفهوم ریسک و خطر است که باید دیدگاه و نگاه یکسانی در بخش های مختلف دریایی و بندری به این موضوع وجود داشته باشد.


وی HSE را یک فعالیت فرهنگی دانست که باید از طریق آموزش و تغییر باورها در سازمان های صنعتی و اقتصادی نهادینه شود.


نوفرستی بر توجه کارکنان و فعالان بخش HSE در بندر شهید رجایی نسبت به نحوه تعامل با فرهنگ های ملل مختلف در مورد خدمه کشتی ها اشاره کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان بنادر
ارسال نظر