صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

قشقاوی: رایزنی‌ها با طرف اماراتی ادامه دارد/ تاخیر چند روزه در آزادی معلمان ایرانی به دلیل آغاز سال هجری قمری

اواخر هفته گذشته 9 معلم ایرانی مدرسه ایرانیان در العین بازداشت شدند و دلیل این اتفاق، نداشتن ویزای العین عنوان شده است. این افراد همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند. درباره آخرین پیگیری‌ها درباره معلمان ایرانی با معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت‌وگو کردیم.
کد خبر : 44045

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از بازداشت‌شدن ۹ معلم ایرانی بیش از یک هفته می‌گذرد. خبرهای متفاوتی از نحوه برخورد امارات با این افراد در رسانه‌ها گزارش شده است. گفته می‌شود این معلمان پس از بازداشت با برخورد بد پلیس امارات مواجه شدند، موهای سرشان تراشیده شده و با آنها مثل زندانیان برخورد شده است. حتی گفته می‌شود در حال‌ حاضر آنها با دستبند و پابند در زندان به سر می‌برند.


طرف اماراتی به این بهانه که مجوز اشتغال این معلمان برای کار در «العین»، از مناطق تابعه ابوظبی، صادر نشده و آنها فقط اجازه کار در «دوبی» را دارند، آنها را بازداشت‌ کرده است. اماراتی‌ها مدعی هستند پیش از این نیز بارها تذکراتی کتبی و شفاهی به سرپرست مدارس ایرانی و سفارت ایران ارسال شده‌ است.


معاون پارلمانی وزیر امور خارجه که گفته می‌شود شخصا مسئولیت پیگیری این پرونده را برعهده گرفته، با اشاره به این موضوع که وکیلی گرفته شده‌، به خبرنگار آنا گفت: وزارت امور خارجه با جدیت این مساله را پیگیری می‌کند.


حسن قشقاوی در مورد آخرین پیگیری‌ها در این ارتباط گفت: به طرف اماراتی اعلام کرده‌ایم که ایران حاضر است هر تضمینی که در نظر آنها است، بدهد تا معلمان ایرانی بازداشت شده آزاد شوند.


وی با اشاره به احضار کاردار امارات در ایران از سوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: سفیر در ایران حاضر نبود و به همین دلیل کاردار احضار شد و در همین راستا چهار یادداشت اعتراضی به امارات نوشته‌ایم. در این یادداشت‌ها به نحوه این بازداشت و همکاری نکردن طرف اماراتی اعتراض داشته‌ایم.


معاون ظریف در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار آنا، درباره علت اصلی بازداشت این معلمان اظهار کرد: طرف اماراتی مدعی است که آنها مجوز کار در امارت ابوظبی و شهر العین را نداشتند. این موضوع ناشی از یک مشکل اداری است که در تفاوت سیستم تعلیمی و همچنین مجوز اقامتی بین امارت‌های مختلف کشور امارات بوده و شخصا خواهش می‌کنم که در همین چارچوب تحلیل و ارزیابی و از سیاسی شدن یک موضوع اداری حتی المقدور پرهیز شود.


معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ادامه داد: روز چهارشنبه جلسه‌ای در وزارت امور خارجه با مسئولان ذیربط وزارت آموزش و پرورش و نماینده مجلس و یک عضو از کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد.


قشقاوی تاکید کرد: به دلیل آغاز تعطیلات سال هجری قمری در امارات ممکن است روند آزادی معلمان ایرانی با تاخیر روبه‌رو شود اما ما امیدواریم بعد از تعطیلات نتیجه مطلوب حاصل و این معلمان آزاد و به کار خود ادامه دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر