«سمساریهای اینترنتی» در ایران رونق گرفتهاند
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، فروش کالاهای دست دوم از طریق اینترنت چند سالی است که در ایران باب شده است. در میان 20 سایت پربازدید در ایران، تنها 2 سایت فروش وجود دارد که یکی از آنها سایت فروش کالاهای دست دوم است.
بر اساس دادههای «الکسا»، این سایت فروش کالاهای دست دوم که در خرداد سال گذشته رتبه 75 را داشت، حالا به رتبه 17 رسیده است.
200میلیون دقیقه در ماه صرف بازدید از سایتهای فروش
به استناد دادههای «سمیلر وب»، این سایت فروش ایرانی ماهانه نزدیک به 5.3 میلیون بازدیدکننده دارد. هر کدام از بازدیدکنندگان هم به طور متوسط حدود 14 دقیقه وقت خود را در این سایت سپری میکنند. این یعنی در طول یک ماه 74 میلیون دقیقه از وقت ایرانیها، تنها در این سایت میگذرد.
نکته جالب توجه در مورد رقیب این سایت این است که وقت متوسطی که بازدیدکننده صرف دیدن از «سایت فروش کالاهای نو» اشاره شده میکند تنها 9 دقیقه است.
بر اساس دادههای به دست آمده، میتوان گفت سایتها و البته اپلیکیشنهای فروش کالای دست دوم ماهانه حدود 7 میلیون و 800 هزار بازدیدکننده دارند.
نمودار زیر نشاندهنده رشد بازدید سایتهای «شیپور» و «دیوار» در یک سال گذشته است. (نمودار بالا مربوط به سایت شیپور و نمودار پایین مربوط به سایت دیوار است).
نحوه آشنایی مردم با این سایتها
بین 30 تا 50 درصد بینندگان این سایتها از گوگل و حدود 5 تا 10 درصد بازدیدکنندگان این سایتها از یاهو میآیند. این آمار البته در مورد دو سایت اول پرفروش صدق نمیکند چون مردم نشانی اینترنتی آنها را میشناسند یا اینکه اپلیکیشن تلفن همراه آنان را دانلود میکنند.
کلید واژههایی مانند «دست دوم»، «ثبت آگهی رایگان» و «دیوار» کلیدواژههایی هستند که مردم قبل از آمدن به این سایتها، آنها را در اینترنت جستوجو کردهاند.
بر اساس اطلاعات سمیلر وب، حدود 3 دهم تا 5 دهم درصد ترافیکی اینترنتی که به این وبسایتها منتقل میشود از طریق شبکههای اجتماعی است.
انتهای پیام/