صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال خبر داد؛ ایجاد تغییر و تحولات در والیبال بانوان

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: والیبال بانوان باید در همه زمینه ها مستقل باشد و برای این امر باید نیروهای متخصص در این زمینه داشته باشیم.
کد خبر : 43649

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، زهره میرسپاسی نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در خصوص رشد والیبال بانوان گفت: «نخستین دوره تربیت آنالیزوری ویژه بانوان به مدت سه روز با همکاری کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون برگزار شد که در این دوره 21 نفر که حداقل مدرک مربیگری درجه دو داخلی داشتند، شرکت کردند. این دوره به صورت تئوری و عملی برگزار و در آن روش‌های کدزنی آنالیز به شرکت کنندگان آموزش داده شد.»


میرسپاسی ادامه داد: «ورزش والیبال بانوان باید در تمام زمینه ها مستقل باشد و برای رسیدن به این هدف نیاز به تربیت نیروهای تخصصی والیبال داریم که برگزاری نخستین دوره تربیت آنالیزو ویژه بانوان نیز در این راستا بوده است. بر اساس بررسی های انجام شده، افت بدنی بازیکنان زن والیبال پس از ست نخست در مسابقات بیش از اندازه معمول است، به همین دلیل دوره بدنسازی ویژه بانوان نیز برگزار کردیم تا مربیان زن بدنسازی تیم های بانوان را بر عهده گیرند و این مشکل را حل کنیم.»


نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال درباره رویدادهای پیش روی تیم های ملی و کارهای انجام شده در این زمینه بیان داشت: «در سال 95 مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر (میزبان مشخص نیست)، مسابقات والیبال زنان جام کنفدراسیون آسیا در ویتنام و جام باشگاه های زنان آسیا در شهر ناخوم پاتوم تایلند را پیش رو داریم. مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا نیز در سال 2017 برگزار می شود. لیگ برتر والیبال باید تا پایان سال به پایان برسد تا تیم های ملی تمرینات خود را از سال آینده برای مسابقات پیش رو آغاز کنند.»


وی با یادآوری این تبصره که بازیکنان تیم های ملی والیبال مربی درجه دو داخلی محسوب می شوند، افزود:« تاکنون این بازیکنان کارت مربیگری درجه دو داخلی نمی گرفتند. برای رشد و توسعه والیبال زنان، دوره ای در اصفهان از 16 مهرماه آغاز کردیم که 28 بازیکن ملی پوش شرکت کننده در این دوره کارت مربیگری درجه یک دریافت کنند.»


میرسپاسی در پایان به سطح بندی داوران زن والیبال اشاره کرد و گفت: «از داوران زن ملی و بین الملل درخواست کردیم که برای سطح بندی در دوره های مورد نظر شرکت کنند که 48 داور در دو مرحله دوره سطح بندی شرکت کردند و آنان در سه گروه سطح بندی شدند. بنابر این در آینده و در رقابت های لیگ برتر و دسته یک زنان از این داوران استفاده خواهیم کرد و دیگر داوران نمی توانند اعتراض کنند زیرا برای سطح بندی شرکت نکردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر