صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

آزمایشگاه مایکروسافت، آرام‌ترین مکان دنیا

شرکت مایکروسافت موفق شده است رکورد ساکت‌ترین محل دنیا را به نام خود بزند.
کد خبر : 43405

به گزارش گروه علم وفناوری خبرگزاری آنا به نقل از GuinnessWorldRecords، شرکت مایکروسافت در تلاش برای نشان دادن تعهد خود به تحقیقات بی‌نظیر و خط‌ و نشان کشیدن برای رقبای خود اقدام به ساخت ساکت‌ترین مکان روی زمین در اداره مرکزی خود واقع در ردموند واشنگتن کرده است.


این شرکت کامپیوتری در اتاق‌های فاقد انعکاس این آزمایشگاه پروژه‌های بسیار حساس را تست می‌کند. نویز پس‌زمینه در این محل به طور متوسط 20/35 dBA گزارش شده است. dBA نوعی مقیاس اندازه‌گیری صداست، برای مثال میزان صدای نفس کشیدن یک فرد از فاصله یک متری 25 dBA است.


اتاق فاقد انعکاس، یک اتاق عایق‌بندی‌شده در برابر سروصداهای خارجی است. همچنین طراحی این اتاق به گونه‌ای است که انعکاس صداهای داخلی را نیز جذب می‌کند.


نتایج دو آزمایش متخصصان حرفه‌ای صدای مستقل نشان داد که آلودگی صوتی در این آزمایشگاه 20/6 dBA و منفی 20/1 dBA است که به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر از منفی 16 dBA که سازنده آن امید داشت از آب در آمده است.


کمپانی مایکروسافت قصد داشت مکان فوق‌العاده ساکتی برای تست دستگاه‌های صوتی خود بسازد. این کمپانی با توجه به رکورد پیشین 13- Dba که در اتاق تست بدون پژواک آزمایشگاه اورفیلد در میناپولیس واقع در مینسوتا در اکتبر سال 2012 ثبت شده بود، ثابت کرد که به طور قابل توجهی در حال پیشرفت است.


اولین رکورد در سال 2004 ثبت شد که تنها منفی 9/4 dBA بود، هرچند در آن زمان بسیار شگفت‌انگیز به شمار می‌آمد. پیشرفت‌های نسبتا بزرگی که تاکنون برای محک زدن انعکاس ایجاد شده است، نشان می‌دهد که چقدر تکنولوژی عایق صوتی در دهه اخیر پیشرفت کرده است.



پوشش عایق صدا


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر