صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴
در مخالفت با طرح برجام/

حسین طلا، نماینده تهران: آیا اقتدار موشک و هویج یکسان است؟

نماینده مردم تهران گفت: یکی از مقامات کشورمان گفته است اقتدار ایران از موشک نیست بلکه متکی بر کشاورزی است. سؤال بنده این است که آیا اقتدار موشک و هویج یکسان است؟
کد خبر : 43238

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسین طلا مردم تهران در مخالفت با کلیات طرح برجام در صحن علنی امروز -یکشنبه 19 مهرماه- خانه ملت گفت: بین مقاومت و سازش تفاوت وجود دارد. مذاکره‌کنندگان کشورمان با برگه‌های مقاومت پای میزمذاکره نشستند.


وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا نمی‌آید استقلال خود را بدهد تا دارو و غذا تأمین کند.


نماینده مردم تهران با انتقاد از طرح برجام گفت: تأیید این طرح در مجلس یعنی تأیید قانونی که هیچ پیوست و ماده واحده‌ای از طرف دولت ندارد. حتی طرح برجام که وزیر امور خارجه و رئیس مجلس یک نسخه از آن را به نمایندگان دادند ترجمه‌ای از طرح اصلی بود، گفته شد ترجمه اشتباه دارد و پرینت جدیدی به نمایندگان داده شد. اما از کجا معلوم که ترجمه دوم درست بوده باشد.


وی مدعی شد: این پرینت با سیاست‌های رهبری، اصول قانون اساسی و قوانین مجلس مغایرت دارد. ما مخالفا این پرینت هستیم چون فرهنگی را حاکم می‌کند که با عزم جمهوری اسلامی ایران و اصول انقلاب مغایرت دارد.


طلا افزود: حکام سابق با عهدنامه پاریس و ترکمنچای و عهدنامه‌هایی از این دست ایران را ویران کردند. امروز نیز باید متوجه باشیم چه چیزی را تصویب می‌کنیم که آیندگان نگویند گذشتگان با سرنوشت ما چه کردند.


وی ادامه داد: طرح برجام موجب قطع زنجیره توسعه هسته‌ای و عقب افتادن از توسعه اقتصادی می‌شود. این پرینت الهام‌بخشی انقلاب اسلامی برای مردم جهان و جریان مقاومت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


این نماینده تهران با تأکید بر اینکه فرمان رهبری برای همه ما مطاع است، افزود: ایشان از مسئولان عمل می‌خواهند، بنابراین خطوط قرمز باید رعایت شود. ایشان دو موضوع فرمودند اول اینکه مجلس برجام را بررسی کند که در پی آن کمیسیون برجام تشکیل شد و دوم تأکید کردند در رد یا قبول برجام اظهار نظر نمی‌کنند.


طلا با بیان اینکه با توافق و رفاه مردم مخالف نیستیم،‌ گفت: اما تأکید بر آثار منفی اقتصادی تصویب نشدن برجام و ضررهای آن درست نیست.


وی در پایان تأکید کرد: رد طرح برجام به معنای رد توافق هسته‌ای نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر