صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

تظاهرات مردم ترکیه در استانبول؛ معترضان خواستار استعفای اردوغان شدند + تصاویر

در پی خونین‌ترین حمله تروریستی در تاریخ ترکیه معترضان امروز در استانبول با برگزاری تجمعات علیه حزب حاکم ترکیه و اقدامات تروریستی شعار سر دادند.
کد خبر : 43191

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، همزمان با اعلام افزایش آمار تلفات انفجارهای تروریستی روز شنبه در آنکارا که در آخرین آمار تعداد کشته‌ها به 95 و زخمی‌ها به بیش از 246 نفر رسیده است.


دیروز تجمعات سراسری در شهرهای ترکیه به ویژه در مناطق کردنشین علیه دولت مرکزی برگزار شد و پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شد. امروز نیز این تظاهرات ادامه پیدا کرد. شهرهای استانبول، ازمیر، باتمان، دیاربکر، هکاری و هاتای معترضان با گردهمایی علیه حزب حاکم عدالت و توسعه شعار سردادند و خواستار اعاده صلح در ترکیه شدند.


در استانبول صدها معترض در میدان گالاتاسارای بست نشستند با سردادن شعار و در دست گرفتن پلاکارد به حمله تروریستی آنکارا اعتراض کردند.


مردم استانبول در واکنش به انفجارهای روز گذشته آنکارا دست به تظاهرات زدند و خواستار استعفای رئیس‌جمهوری شدند. معترضان حزب عدالت و توسعه را مسئول رواج خشونت در ترکیه ‌دانستند. در واکنش به این اعتراضات، پلیس ترکیه با پرتاب گاز اشک‌آور مانع از ادامه این راهپیمایی شد.


حمله انتحاری شنبه به تجمع گروهی از طرفداران صلح در آنکارا خونین‌ترین حمله تروریستی تاریخ جمهوری ترکیه محسوب می شود.


هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما کردها و بسیاری از فعالان مخالف حکومت ترکیه انگشت اتهام را به سمت حزب حاکم نشانه رفته‌اند و حملات ارتش ترکیه به پ.ک.ک به بهانه حمله به داعش را عامل گسترش ناآرامی ها و به هم خوردن روند آشتی ملی با کردها می‌دانند. سه ماه پیش نیز بر اثر حمله تروریستی در شهر کردنشین سوروچ ده‌ها تن از حامیان حزب کردی دموکراتیک خلق‌ها کشته و بسیاری زخمی شدند.


انفجار تروریستی آنکارا در حالی روی داده است که قرار است کمتر از دو ماه دیگر (اول نوامبر) انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود که نتیجه آن تعیین‌کننده ساختار حکومت آتی ترکیه خواهد بود. انفجارهای روز شنبه مرگبار‌ترین حملات تروریستی در خاک ترکیه محسوب می‌شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار آنکارا
ارسال نظر