صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

برندهای برتر سال ۲۰۱۹ معرفی شد

اپل، گوگل و آمازون معتبرترین برندهای دنیا انتخاب شدند و هواوی و فیسبوک به دلیل برخی از مسائل پیش آمده اخیر ارزشی کمتر از رقم تعیین شده در سال قبل دارند.
کد خبر : 431215

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ اپل، گوگل و آمازون معتبرترین برندهای دنیا انتخاب شدند و هواوی و فیسبوک به دلیل برخی از مسائل پیش آمده اخیر ارزشی کمتر از رقم تعیین شده در سال قبل دارند.


این خبر برای اولین بار توسط Interbrand منتشر شده؛ بازوی مشاوره غول تبلیغاتی آمریکا یعنی Omnicom که هرسال برآوردی از ارزش ۱۰۰ برند برتر جهان  معرفی می‌کند و تغییرات ایجاد شده در ارزش شرکت‌ها نسبت به سال قبل را نیز اعلام می‌کند.


در صدگانه ارزشمندترین برندهای سال ۲۰۱۹ اپل صدرنشین است و پس از آن گوگل، آمازون، مایکروسافت، کوکاکولا، سامسونگ، تویوتا، مرسدس، مک دونالدز و دیزنی قرار دارند.


بنابر اعلام Interbrand ارزش هر برند براساس عملکرد مالی محصولات و خدمات شرکت ها، نقش برندها در تصمیمات مشتریان برای خرید و توانایی آنها برای ایجاد وفاداری مشتریان و در نتیجه سود پایدار برای شرکت مشخص می شود.


جالب توجه است که امسال فیسبوک از ده گانه ارزشمندترین برندهای دنیا خط خورده و به جایگاه چهاردهم جدول سقوط کرده است. در سال ۲۰۱۶ این شبکه اجتماعی سریع ترین رشد را در میان برندهای نوظهور دنیا داشت و در سال ۲۰۱۷ جایگاه هشتم جدول را در اختیار گرفت.


Interbrand توضیحی در رابطه با علت تنزل جایگاه برند فیسبوک ارائه نکرده اما همانطور که می دانید این شبکه اجتماعی مدتی است که به خاطر دستکاری افکار عمومی و مداخله اش در سیاست زیر ذره بین قرار گرفته است. در هر حال طبق برآوردهای Interbrand ارزش برند فیسبوک از ۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ تنزل پیدا کرده است.


انتهای پیام/۴۱۰۸/


انتهای پیام/

برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظر