صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

سفر نخست‌وزیر فرانسه به غرب آسیا

نخست‌وزیر فرانسه با هدف توسعه مناسبات سیاسی و تجاری با کشورهای منطقه و بررسی بحران‌های منطقه‌ای عازم سفری چهار روزه به غرب آسیا شده است.
کد خبر : 43109

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه شب گذشته (یکشنبه) در راستای سفری چهار روزه به منطقه، وارد قاهره شد.


نخست‌وزیر فرانسه قرار است پس از این سفر و دیدار با مقام‌های مصری، به اردن و عربستان سعودی نیز سفر کند.


دیدار و گفت‌وگو با «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «شریف اسماعیل» نخست‌وزیر این کشور جزو برنامه‌های سفر «والس» به قاهره است.


دولت فرانسه دو کشتی جنگی «میسترال» را به ارزش ۹۵۰ میلیون یورو به مصر فروخته است. این دو کشتی در آغاز به سفارش مسکو برای نیروی دریایی روسیه ساخته شده بود، ولی به‌دنبال تنش میان روسیه و اوکراین در مناطق شرقی و پیوستن بخش‌هایی از خاک این کشور به مسکو، فرانسه از تحویل کشتی‌های «میسترال» به روسیه صرف‌نظر کرد.


«جان اف لودریان» وزیر دفاع فرانسه و نمایندگان ٢٠ شرکت فرانسوی، «مانوئل والس» را در سفر به غرب آسیا همراهی می‌کنند. این در حالی است که به‌جز عربستان، دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس خواستار خریداری تجهیزات نظامی فرانسه هستند.


قرار است نخست‌وزیر فرانسه در این سفر درباره بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه و ورود روسیه به این بحران و نیز تنش‌های جاری میان اسرائیل و فلسطین با رهبران مصر، اردن و عربستان گفت‌وگو کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر