صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مربی تکواندو در گفتگو با آنا:

فرزان به عنوان تکواندوکار ذخیره آماده می‌شود/ کسب سه سهمیه شدنی است

مربی تیم ملی تکواندو گفت: فرزان عاشورزاده در رنک 23 قرار دارد و حتی اگر در دو مسابقه جایزه بزرگ بعدی بتواند به مدال طلا برسد باز هم نمی‌تواند جزء پنج نفر برتر قرار بگیرد.
کد خبر : 430348

محمد علی بسحاق در گفتگو با خبرنگار حوزه رزمی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت تیم ملی تکواندو در آستانه مسابقات جایزه بزرگ بلغارستان گفت: خوشبختانه تیم وضعیت خوبی دارد. هیچ‌کدام از تکواندوکاران آسیب‌دیدگی ندارند و می‌توانند در این رقابت‌ها با همه توان خود ظاهر شوند. پس از مسابقات جایزه بزرگ ژاپن چند روزی تکواندوکاران استراحت کردند و بلافاصله تمرینات را شروع کردند.


وی بیان کرد: مسابقه جایزه بزرگ بلغارستان کمتر از یک ماه بعد از رقابت‌های ژاپن برگزار می‌شود، بنابراین نمی‌توانستیم تکواندوکاران را به اوج آمادگی برسانیم و تکواندوکاران با آمادگی نسبی در این مسابقه حاضر می‌شوند. امیدوارم نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و با کسب امتیازات المپیکی، رنکینگ خود را ارتقا دهند.


مربی تیم ملی تکواندو در مورد عدم حضور فرزان عاشورزاده در رقابت‌های جایزه بزرگ بلغارستان اظهار کرد: فرزان در مسابقه قبلی رقابت‌های جایزه بزرگ، وزن زیادی کم کرده بود و اگر می‌خواست در این مسابقه دوباره وزن کم کند، از نظر بدنی به‌شدت آسیب می‌دید. به همین خاطر پزشک او صلاح ندانست که در این رقابت‌ها حاضر شود، چرا که احتمال نتیجه نگرفتنش هم بسیار بالا بود.


بسحاق تأکید کرد: در حال حاضر فرزان عاشورزاده در رنک 23 قرار دارد و حتی اگر در دو مسابقه جایزه بزرگ بعدی بتواند به مدال طلا برسد باز هم نمی‌تواند جزء پنج نفر برتر قرار بگیرد. او برای اینکه رنکینگش کاهش پیدا کند، به 15 امتیاز نیاز دارد. ما تمام تلاش‌مان را به‌کار گرفتیم تا رنکینگ او به زیر 20 بیاید تا بتواند به‌عنوان نفر جایگزین آرمین هادی‌پور باشد تا اگر آرمین خدای نکرده در میدان المپیک دچار آسیب‌دیدگی یا مشکل شود، جایگزینی برای او داشته باشیم.


مربی تکواندو در مورد افزایش رنکینگ المپیکی فرزان عاشورزاده از طریق دیگر مسابقات اظهار کرد: ما برای فرزان دو مسابقه صربستان و کرواسی را در نظر گرفته‌ایم تا بتواند با حضور در این رقابت‌ها، رنکینگ خود را ارتقا دهد. تورنمنت صربستان پنجم آبان برگزار می‌شود و تیم ملی پس از مسابقات جایزه بزرگ بلغارستان دیگر به ایران برنمی‌گردد و بلافاصله راهی صربستان می‌شود. فرزان هم قبل از آغاز این مسابقات به این کشور می‌آید. در تورنمنت کرواسی هم ملی‌پوشان ایران به همراه فرزان روز 15 آبان به میدان می‌روند.


وی گفت: امتیازاتی که فرزان عاشورزاده در سال 2015 و 2016 به‌دست آورده است، همگی پاک شدند و در این مدت هم نتوانسته در مسابقات مختلف امتیازات لازم را به دست بیاورد. به همین دلیل خیلی بعید است که بتواند جزء پنج نفر برتر قرار بگیرد و به سهمیه المپیک برسد. ما هم تصمیم گرفتیم او را به‌عنوان تکواندوکار ذخیره آماده کنیم.


بسحاق در مورد کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: بعد از المپیک ریو و اتفاقات تلخی که برای تیم ملی تکواندو افتاد، ما عملاً دو سال را از دست دادیم و رسیدن ملی‌پوشان از نظر روحی و جسمی زمان زیادی برد. با این‌حال در یک سال گذشته ما سه ملی‌پوش داریم که رنک چهار و 6 را دارند. آرمین هادی‌پور و سجاد مردانی در اوزان خودشان دارای رنک چهار هستند و میرهاشم حسینی هم با رنک 6 در مسابقات حاضر می‌شوند. در المپیک رنک یک تا پنج می‌توانند سهمیه بگیرند، به همین دلیل ما برخلاف میل‌مان تصمیم گرفتیم ملی‌پوشان را به مسابقات مختلف اعزام کنیم تا با کسب امتیاز رنک خود را افزایش دهند.


مربی تیم ملی تکواندو گفت: دو مسابقه جایزه بزرگ که پیش روی ملی‌پوشان است، به ترتیب 40 و 80 امتیاز دارد و اگر ملی‌پوشان ما بتوانند در این دو مسابقه به مدال برسند، رنک خود را افزایش خواهند داد و کسب سه سهمیه قطعی خواهد شد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر