صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مدیرکل بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور :

دانشگاه پیام نور در 37 نقطه جهان مجری آموزشی دارد/ تاسیس نمایندگی دوم ترکیه با پنج دانشجو!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد: دانشگاه پیام‌نور تنها دانشگاه کشور است که در بیش از 37 نقطه جهان مجری آموزشی دارد.
کد خبر : 430256

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: از آن‌جائی که سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور آموزش از راه دور است و براساس بند د ماده 64 قانون برنامه ششم توسعه دانشگاه پیام‌نور متولی هاب بین‌المللی آموزش مجازی و الکترونیکی تعیین شده، یکی از وظایف مهم دانشگاه آموزش به ایرانیان خارج از کشور و علاقه‌مندان تحصیل به زبان فارسی در نظر گرفته شده است.


وی افزود: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رشته‌های مدنظر خود در دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام کنند، سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور ترکیبی است، بخشی از دروس به صورت کتاب خودآموز و بخشی از مطالب درسی در کلاس‌های الکترونیکی ارائه می‌شود.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور بیان کرد: امتحان در دانشگاه پیام‌نور یکپارچه برگزار می‌شود. در جاهایی که مجری امور آموزشی داریم آزمون حضوری و در جایی هم که مجری نداریم آزمون‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.


ابراهیمی اعلام کرد: دانشگاه پیام نور در بیش از 37 نقطه دنیا سرویس آموزشی ارائه می‌دهد، مثلا در امارات، قطر، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، عمان و کویت فعالیت آموزشی داریم. مجریان آموزشی از کشورهای محل اقامت خود مجوز فعالیت آموزشی دریافت می‌کنند و بعد می‌توانند با دانشگاه پیام‌نور همکاری داشته باشند. این افراد می‌توانند مخاطبان لازم را جذب و امکانات آموزشی را فراهم کنند سپس هزینه انجام آن را از دانشگاه بگیرند.


وی در پاسخ به اینکه چرا دانشگاه پیام نور در ترکیه دو مجری آموزشی دارد؟ گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که یک نفر در ترکیه نمی‌تواند به دانشجویان در مسافت‌های مختلف سرویس بدهد به همین دلیل ممکن است دانشگاه پیام‌نور با کاهش تعداد دانشجو مواجه شود، سیاست دانشگاه این است که شهر به شهر در هر کشور فعالیت داشته باشد. مثلا در کانادا یک  نماینده برای کل کانادا فعالیت داشت، اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که در چهار شهر مهم کانادا چهار نماینده داشته باشیم.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور اعلام کرد: در حال حاضر از آلانیا دانشجو نداریم و از استانبول هم تنها 5 دانشجو داریم.


ابراهیمی اضافه کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه پیام‌نور بیش از 3 هزار نفر هستند که در مقاطع کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری (فقط در دوبی) تحصیل می‌کنند. مدرک فارغ‌التحصیلی دانشگاه پیام‌نور از سوی وزارت علوم ایران صادر می‌شود.


وی بیان کرد: برنامه داریم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی پایان‌نامه در نظر گرفته شود و از سال تحصیلی جاری مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور تاکید کرد: دانشگاه پیام‌نور در هیچ جای جهان نمایندگی و مرکزی  ندارد بلکه واحدهای مستقر در 37 کشور اشاره شده تنها مجریان آموزشی این دانشگاه هستند. البته دانشجویان می‌توانند بدون ارتباط با مجریان از هر جای دنیا با دانشگاه پیام‌نور ارتباط بگیرند و دانشگاه به آنها مطالب درسی را ارائه می‌دهد.  بنابراین لازم نیست که دانشگاه پیام‌نور در کشورهای مختلف مرکز یا واحد داشته باشد و این مجریان آموزشی صرفا تسهیل کننده امور تحصیلی دانشجویان هستند. چرا که شعار دانشگاه پیام نور هم آموزش برای همه در همه جای جهان است.


وی در پاسخ به اینکه آیا قصد ندارید در کشور دیگری مجری‌های بیشتری جذب کنید، گفت: افراد باید اعلام آمادگی کنند تا با آنها همکاری داشته باشیم.  فعلا درخواست جدیدی در این زمینه مطرح نشده است.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر