صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
احمدوند در گفتگو با آنا:

سازمان سنجش درباره دفعات تحصیل رایگان دانشجویان در یک دوره تصمیم می‌گیرد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: سازمان سنجش درباره دفعات تحصیل رایگان دانشجویان در یک دوره تصمیم می‌گیرد.
کد خبر : 429583

شجاع احمدوند در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره چگونگی تحصیل رایگان در یک مقطع برای بیش از یک‌بار اظهار کرد: قبلاً برای هر مقطع تحصیلی دانشجو می‌توانست یک‌بار از تحصیل رایگان استفاده کند. بعدها در این زمینه شکوائیه در دیوان عدالت اداری مطرح شد و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این امر لغو شد.


وی افزود: حال در حد همین حکم وجود دارد و قوانین اجرایی جدیدی به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به اینکه بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم بعد از حکم دیوان عدالت و ماده 5 آیین‌نامه اجرایی سال 97 آموزش رایگان فقط برای یک مقطع برای یک‌بار است، این آیین‌نامه بعد از حکم دیوان بود، چطور عمل می‌کنید؟ بیان کرد: چنین موردی نداشتیم. نوع زیر نظام دانشجویان معرفی‌شده را سازمان سنجش مشخص می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که دانشگاه‌ها درباره تحصیل رایگان تصمیم نمی‌گیرد.


احمدوند تأکید کرد: به نظر می‌رسد سازمان سنجش کنترل نهایی و تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.


وی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه‌ها دراین‌باره بررسی نمی‌کنند، گفت: ما از دانشجو می‌خواهیم که مدرک دوره قبل از کارشناسی را بدهد و باید مدرک دیپلم را ارائه دهد،‌ درنتیجه دانشگاه از نحوه تحصیل در همان دوره که باخبر نمی‌شوند.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اگر هم در حین تحصیل چنین چیزی کشف شود، دانشگاه نمی‌تواند تصمیم بگیرد بلکه دانشجو به وزارت علوم و سازمان سنجش معرفی می‌شود و بر اساس آخرین قانون عمل درباره او تصمیم می‌گیرند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر