صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸
رئیس ستاد مشترک ارتش یمن:

عربستان، یمن جدید را به رسمیت بشناسد/ ارتباط تنگاتنگ تاریخی با مردم عسیر و نجران

رئیس ستاد مشترک ارتش یمن با بیان اینکه زمان آن فرارسیده است که عربستان یمن جدید را به رسمیت بشناسد، گفت: یمنی‌ها از لحاظ تاریخی ارتباط تنگاتنگی با مردم عربستان در نجران و عسیر دارند.
کد خبر : 429235

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمد عبدالكريم الغماری» در مصاحبه با روزنامه «یمن‌الجدید» گفت: اگر دشمن می‌خواهد، یمن آماده ورود به جنگی طولانی است و نیروهای مسلح برای دفاع از مردم قدرت نظامی کافی دراختیار دارند.


وی افزود: مسیر صلح از توقف حملات و رفع محاصره آغاز می‌شود و جدی بودن دشمن (برای صلح) باید در عمل آشکار شود نه در حرف. ما سلاح‌های بازدارنده‌ای در اختیار داریم که ما را در موضع قدرت قرار می‌دهد و با آن می‌توانیم به وعده‌های خود به ملت در زمینه مقابله با تهدیدات نیروهای متجاوز عمل کنیم. این هشدار را به متجاوزان می‌دهیم که اگر به حملات خود ادامه دهند باید آماده دریافت ضربات نظامی دردآورتر باشند.


بانک اهداف ما توسعه خواهد یافت


رئیس ستاد مشترک ارتش یمن تصریح کرد: هر چه تجاوز دشمن ادامه یابد، عملیات‌های نظامی-دفاعی مشروع ما نیز ادامه خواهد یافت. ما اهداف متنوعی را مدنظر قرار داده‌ایم و نقشه (بانک) اهدافمان (با ادامه عملیات) توسعه خواهد یافت تا شامل چیزهایی شود که دشمن در تصور آن ناتوان است.


الغماری تأکید کرد که موضع یمن تغییر نمی‌کند، نخواهد کرد و نظامیان یمنی از کشور خود دفاع می‌کنند و این را حق مشروع خود می‌دانند. وی گفت: ما آنچه در توان داریم برای احقاق حق خود به کار خواهیم بست و معتقدیم دشمن به کارشناسان بیشتر و سامانه‌های دفاعی جدید نیاز ندارد، زیرا از عملکرد سامانه‌های دفاعی قبلی چیز زیادی عایدش نشده است و سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی هیچ حمایتی از سعودی‌ها نکرده‌اند.


وی افزود: تردیدی وجود ندارد که قبل از هر حرف زدنی باید عمل کرد و ما با اقدامات خود نشان می‌دهیم که خواهان دفاع از ملت و اقدام در راستای رفع مشکلاتشان به هر وسیله ممکن هستیم. 


به‌گفته الغماری، دولت آمریکا با اعزام کارشناسان، ارسال سامانه‌ها و سلاح اموال سعودی را بر باد می‌دهد. همچنین طولانی شدن حملات، هدفی آمریکایی-صهیونیستی است و اهدافی غیر اعلام نشده‌ای وجود دارد که مربوط به عربستان است.


رئیس ستاد مشترک ارتش یمن گفت: ما فناوری‌هایی دراختیار داریم که دست برتر نظامی را برای یمن به همراه آورده و ما را در تحقق اهداف نظامی در هر زمان و مکانی که بخواهیم، کمک کرده است. رمز شب نیروهایمان مبارزه، ایمان و جنگندگی برای دفاع از وطن است.


دشمن سعودی با شکست‌های متوالی ناامید شده است


وی تصریح کرد: عملیات «نصر من الله» نشان داد یمن برای پاسخ به هر تجاوزی آمادگی دارد و می‌تواند با عملیات‌های نظامی خود به دشمن ضربه وارد کند، دشمن با شکست‌های متوالی ناامید شده است. در عملیات نصر من الله از سلاح‌های راهبردی استفاده شد که هنوز درباره آن اطلاع‌رسانی نشده است. یمن امروز رؤیاهای بزرگی در سر دارد که به وسیله قهرمانان (ارتش) و با پیروزی محقق می‌شود.


الغماری گفت: ما در این عملیات با اسیران خوب و مطابق آموزه‌های دینی رفتار کردیم. ما انتظار داشتیم که دشمن اسیران را هدف قرار دهد و آمادگی داشتیم از آنها محافظت کنیم. دشمن سعودی ده‌ها نفر از اسیرانی که در دست ما بودند در دو نوبت کشتند.  علاوه بر این، به بسیاری از «خیانتکاران به وطن» اجازه داده شد به نجران فرار کنند. به نیروهای ارتش یمن گفته شده بود به سمت کسانی که از صحنه نبرد فرار می‌کنند تیراندازی نکنند به ویژه اگر یمنی باشند.


وی گفت: ما به مردم نجران، عسیر و جیزان (عربستان) به دلیل ارتباط تنگاتنگ تاریخی علاقه داریم و نمی‌خواهیم که به آنها آسیبی وارد شود. مردم آن مناطق خواهان تجاوزگری سعودی‌ها نیستند و ایمان داریم که صدایشان شنیده خواهد شد. آنها در این راستا باید از هرگونه اقدام علیه برادرانشان خودداری و در این درگیری برادران یمنی خود را یاری کنند. 


عربستان یمن جدید را به رسمیت بشناسد


الغماری گفت: مشکل پادشاهی عربستان این است که نمی‌خواهد واقعیت یمن جدید را بپذیرد که دارای آزادی و استقلال است. مردم از ما دست نمی‌کشند و همچنان در برابر سعودی‌ها ایستادگی می‌کنند و آنها باید این را بفهمند که یمنی‌ها قربانی می‌دهند ولی تسلیم نمی‌شوند.


وی افزود: به رسمیت شناختن یمن جدید آغاز فرایندی است که در آن احترام متقابل، امنیت و ثبات وجود دارد. عربستان خواستار یمنی وابسته و تابع است تا «مزدوران، خیانتکاران و فاسدان» بر آن حکومت و سیاست‌هایش را اجرا کنند، اما به ائتلاف متجاوز می‌گوییم زمان آن رسیده است که دست از سر یمن بردارید به واقعیت و وضع جدید یمن اعتراف کنید.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی
ارسال نظر