صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12:

زباله‌گردهای خارجی درصورت داشتن کارت شناسایی از اداره اتباع، خدمات دریافت می‌کنند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12 با اشاره به تلاش برای ساماندهی کودکان کار و زباله‌گردها در پایتخت گفت: زباله‌گردهای خارجی درصورت داشتن کارت شناسایی از اداره اتباع، خدمات دریافت می‌کنند.
کد خبر : 429035

سعید شاه‌میر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره فعالیت مراکز پرتو در حوزه پیشگیری و آموزش اظهار کرد:  فعالیت مراکز پرتو در حوزه پیشگیری، آموزش و توانمندسازی کودکان کار است.


وی افزود: سیاست شهرداری در این زمینه، واگذاری زیرساخت به گروه‌ها و مستقر شدن این گروه‌ها در مجموعه‌های شهرداری و ارائه خدماتی برای کودکان کار است. این خدمات صرفاً بسته‌بندی شده برای کودکان نیست، بلکه خانواده‌های آنها نیز از این بسته‌ها استفاده می‌کنند.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12 بیان کرد: در مراکز پرتو به نیازهای خانواده‌های کودکان کار توجه شده است و از طرفی برخی از کودکان کار بعد از مدتی نوجوان می‌شوند و نیازهای جدیدی پیدا می‌کنند که باید برای نیازهای جدید نیز چاره‌ای اندیشید.


شاه‌میر با بیان اینکه خانواده‌های کودکان کار، فرزندان خود را در مراکز پرتو ثبت نام می‌کنند، عنوان کرد: بسترمان در مراکز پرتو «جذب» است. جذب مددجویان کودکان کار به این صورت است که اطلاع‌رسانی محلی اتفاق می‌افتد و خیرین نیز می‌توانند مراکز پرتو را برای پیشبرد اهدافش کمک کنند.


وی در خصوص کودکان زباله گرد نیز گفت: برای طیفی از بچه‌ها هم این اتفاق حادث می‌شود ولی کودکان زباله‌گرد عموماً از اتباع هستند و این افراد برای استفاده از خدمات مرکز پرتو باید حداقل یک کارت از اداره اتباع داشته باشند.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12 خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که وارد مجموعه پرتو می‌شوند، بیشتر در بحث کودکان متکدی، اسفند دودکن و شیشه‌پاک‌کن هستند و امیدواریم با اراده همه نهادها روزی را شاهد باشیم که حتی یک کودک کار هم در تهران وجود نداشته باشد.


انتهای پیام/4046/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: کودکان کار
ارسال نظر