صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان: کاهش تولید خودرو، استراتژی از پیش تعیین شده بود!

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کرد که کاهش تولید خودروسازان داخلی یک استراتژی از پیش تعیین شده بوده و ارتباطی با کمپین نه به خرید خودروی صفر ندارد.
کد خبر : 42846

محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با اشاره به آماری که اخیرا از کاهش تولید خودرو در شهریور منتشر شده است، گفت: در 4 ماه ابتدایی امسال تولید خودروی نسبت به سال پیش افزایش داشت، ولی در پی توافق‌ هسته‌ای ایران و گروه 1+5، انتظاراتی در میان مردم نسبت به کاهش قیمت خودرو ایجاد شد و به تبع آن فروش خودرو کاهش یافت.


او ادامه داد: از همان زمان خودروسازان استراتژی خود را به سمت کاهش تولید تغییر دادند و تا وقتی که اوضاع به حالت عادی خود برگردد، تولید به همین شکل ادامه می‌یابد.


این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همچنین در واکنش به بندی از نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهوری که به انباشت 100 هزار دستگاه خودروی داخلی در انبار خودروسازان اشاره دارد،‌ گفت: در نامه وزرای محترم هشدارهایی در مورد بخش‌های مختلف صنعت مانند نفت، فولاد، مس و بورس وجود داشت و نگرانی‌ آنها صرفا شامل خودرو نمی‌شود.


نجفی‌منش همچنین با اشاره به این که در سال 90 تولید خودروی داخلی از مرز یک میلیون و 600 هزار دستگاه گذشت، گفت: در آن سال‌ بانک‌ها 4 هزارمیلیارد تومان وام به خریداران خودرو دادند و به همین دلیل بازار رونق داشت، در حالی که طی یک سال گذشته پرداخت وام خرید خودرو در نظام بانکی به شدت کاهش یافته است.


وی با بیان این که مردم حق دارند خودروی با کیفیت داشته باشند، اظهار کرد: در بازار ما خودروهای با کیفیتی مانند تندر 90 تولید می‌شود، اما واقعیت این است که پایین آمدن قیمت خودرو باید دلیل داشته باشد و تا کنون هیچ کدام از عواملی که باعث کاهش قیمت شود به وجود نیامده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو
ارسال نظر