صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

انعقاد تفاهم‌‌نامه سازمان بهزیستی با وزارت ارشاد در تجهیز منابع کتابخانه‌ای مهد کودک‌ها

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد دو تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در حوزه کودکان خبرداد.
کد خبر : 42600

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آنا، به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف در حوزه کودک اشاره و بیان کرد: در راستای توجه به دوران کودکی و توجه به رشد و تکامل کودکان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و سازمان بهزیستی متولی نظارت و ارتقاء کیفیت مهد کودک‌ها است به همین منظور تفاهمنامه‌ای را با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی منعقد کردیم که بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد سازمان بهزیستی نسبت به تجهیز منابع کتابخانه ای مهد کودک‌ها اقدام کند.


وی افزود: ما باید از فرهنگ برخوردار از منابع غنی اسلامی و ملی کشورمان استفاده کنیم و منابع مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دسترس کودکان و خانواده‌هایشان قرار دهیم زیرا با این کار می‌توانیم به پرورش ذهنی، رشد نبوغ و خلاقیت کودکان کمک کنیم به طوری که خواندن کتاب در کنار مربی و یاد دهنده به کودکان می‌تواند در تکامل همه جانبه فرد نقش موثری داشته باشد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با توجه به ماهیت کار وزارت آموزش و پرورش و رسالت سازمان بهزیستی در نگهداری و مراقبت و ارائه خدمات توانبخشی به کودکان دارای ناتوانی‌های مختلف سازمان بهزیستی دو موضوع بسیار مناسبی وجود دارد از سویی ما از دانش لازم برای ارائه خدمات تخصصی به این افراد برخوردار هستیم و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش از محیط‌های آموزشی برخوردار است که بتواند شرایط تحصیل را برای این افراد فراهم کند.


وی افزود: نباید شرایط به نحوی باشد که کودکان استثنایی از شرایط تحصیل برخوردار نباشند زیرا اگر ما در سن کودکی خدمات توانبخشی را در مدارس استثنایی به کودکان ارائه کنیم این زمان بسیار حائز اهمیت است زیرا شاید برخی از افراد و خانواده‌ها تا سنین مدرسه از مشکلات کودکان خود با خبر نباشند در حالی که اگر از بدو بروز مشکل سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش به این موضوع ورود پیدا کنند اثربخشی و کارایی ارائه خدمات تخصصی بسیار بالا خواهد رفت و میزان رشد ناتوانی خفیف و کنترل خواهد شد و این افراد می‌توانند به زندگی اجتماعی خود بازگردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر