صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

برگزاری دوره غدیرشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

دوره غدیرشناسی با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی شهرستان مرودشت در سالن ملاصدرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر : 42460

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: مردم ما عشق و ارادتی ویژه به اهل بیت(ع) و دین دارند که به عنوان نمونه می‌توان از پیاده‌روی اربعین نام برد که اگر تمام روسای کشورها برای برپایی چنین مراسمی با هم تدبیر کرده و برنامه‌ریزی کنند، هرگز نمی‌توانند چنین اتفاقی را رقم بزنند.


حجت‌الاسلام محمد شیرخدایی افزود: این شور و عشق باید همراه با معرفت باشد و باید اطلاعات بیشتری درباره جایگاه امامت و ولایت داشته باشیم و بتوانیم در مقابل شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان به دفاع برخاسته و از حریم ولایت دفاع کنیم.


وی گفت: شیعیان باید بتوانند از مبانی اعتقادی خود دفاع کرده و در مقابل شبهات پاسخگو باشند ولی اکنون شاهد ضعف در پاسخ به شبهات دینی از سوی جوانان هستیم و دشمن نیز در فضای مجازی با ده‌ها هزار پایگاه اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای به القای شبهه می‌پردازد و شیعیان به رغم داشتن فضای کافی توانایی پاسخگویی ندارند.


شیرخدایی:‌ فعالیت‌های زیربنایی آموزشی ضرورتی است که باید به آن پرداخته شود و از آنجا که این فعالیت‌ها به عنوان یک کار پرهزینه و دیربازده محسوب می‌شود، متولیان فرهنگی کمتر به این فعالیت‌ها اقبال نشان می‌دهند

شیرخدایی خلاء ناشی از فعالیت‌های دینی را ناشی از خلاء فعالیت‌های زیربنایی دانست و گفت: ما معتقدیم نباید از فعالیت‌های ظاهری مناسبت‌ها و مراسم دینی به عنوان تعظیم شعائر الهی کاسته شود.


این عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: فعالیت‌های زیربنایی آموزشی ضرورتی است که باید به آن پرداخته شود و از آنجا که این فعالیت‌ها به عنوان یک کار پرهزینه و دیربازده محسوب می‌شود، متولیان فرهنگی کمتر به این فعالیت‌ها اقبال نشان می‌دهند.


شیرخدایی با توجه به برگزاری دوره‌های غدیرشناسی ادامه داد: این دوره‌ها در چهار سطح برنامه‌ریزی شده و معتقدیم برای دفاع علمی و با استدلال از ولایت می‌توان به معتبرترین کتاب‌های اهل سنت استناد کرد.


وی از هرگونه اقدامی که در راستای تفرقه صورت می‌گیرد، اعلام انزجار کرد و گفت: یک شیعه با توجه به منابع غنی دینی حق ندارد به نمادهای اهل سنت بی‌احترامی کند و حتی در برخی از این کارگاه‌ها که در بعضی شهرها برگزار می‌شود، برادران اهل سنت نیز در آن شرکت می‌کنند.


این عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: یک غدیرپژوه علاوه بر توانمندی پاسخگویی به شبهات باید در پرسشگری نیز توانمند باشد و طرفداران مکتب اهل بیت(ع) از مخالفان خود مانند وهابی‌ها و تکفیری‌ها می‌خواهند تا پاسخگوی سوالات آنان باشند.


شیرخدایی با توجه به اینکه اگر دشمنان تمامی منابع شیعه را در رابطه با غدیر از بین ببرد، اظهار کرد:شیعه با توجه به استدلال از قرآن و منابع خودشان غدیر وحقانیت خود را اثبات می‌کند.


این مراسم که با همکاری دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت و آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسرانه مرودشت برگزار شد، دکتر ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و دکتر افلاکی فرد رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسرانه مرودشت، معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان مرودشت حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر