صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
در جمع خبرنگاران

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی: حمایت نمایندگان مجلس از تحصیلات تکمیلی با توجه به مطالبات مردم است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولیت خطیر خود را جهاد علمی می‌داند و به همین دلیل با جناح‌های مختلف در مجلس ارتباط داشته و همه آنان دانشگاه آزاد اسلامی را حمایت می‌کنند.
کد خبر : 42413

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی عسکری در حاشیه سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس حضور داشت و از دانشگاه و برنامه‌های آن حمایت کرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس از بازپس‌گیری خرمشهر راه‌اندازی شد، افزود: برای اینکه بسیاری از مشتاقان تحصیل پشت سد کنکور باقی مانده بودند و امکانات دانشگاه سراسری قابلیت جذب تمام متقاضیان را نداشت، به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی و با پذیرفتن امام راحل این دانشگاه ایجاد شد.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز نیز دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی با تمام تلاش‌هایی که انجام دادند، نیازهای دانشجویان را برای ادامه تحصیل در دوران تحصیلات تکمیلی پاسخ نداده و سالانه بسیاری از جوانان ما به خارج از کشور می‌روند.


وی با بیان اینکه در یک سال 150 هزار تقاضای اعزام به خارج برای تحصیلات تکمیلی ارائه شده بود، ادامه داد: شاهدیم که بسیاری از افراد به دانشگاه‌های دست چندم کشورهای اطراف مانند ترکیه، آذربایجان و تاجیکستان می‌روند.


عسکری با بیان اینکه 70 هزار نفر عضو هیات علمی و 150 هزار آزمایشگاه برای ایجاد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده، خاطرنشان کرد: 25 هزار عضو هیات علمی در چند سال آینده جذب خواهد شد به طوری که سالانه 5 تا 6 هزار نفر محقق خواهد شد.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بحث تحصیلات تکمیلی به یک مطالبه تبدیل شده است، اظهار کرد: زمانی که نمایندگان مجلس با توجه به مطالبات مردم امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را می‌بینند از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه به صورت آنلاین قابل دسترس است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی درباره کلاس درس، استاد و سایر امکانات، هیچ محدودیتی ندارد.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بحث تحصیلات تکمیلی به یک مطالبه تبدیل شده است، اظهار کرد: زمانی که نمایندگان مجلس با توجه به مطالبات مردم امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را می‌بینند، از آن حمایت می‌کنند.


عسکری با بیان اینکه رویکرد ما با نمایندگان مجلس بر اساس تعامل سازنده، جدی و اثربخش است، تصریح کرد: به همین جهت با اطلاع‌رسانی صحیح سعی داریم مطالبات به حق نمایندگان مجلس که خواسته مردم است را پاسخ دهیم.


وی با تأکید بر اینکه سامانه‌ای برای نقل و انتقال دانشجویان طراحی کردیم، ادامه داد: بومی‌گزینی بر اساس توصیه‌های مراجع تقلید جزو اولویت‌های ماست.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در گسترش تحصیلات تکمیلی عدالت آموزشی را در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: در گذشته 70 درصد تحصیلات تکمیلی در تهران متمرکز بود و 30 درصد در شهرستان‌ها؛ اما امروز این چرخه با توجه به شرایطی که در شهرستان فراهم شده، بر عکس شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر