صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

رئیس مجلس در دفاع از دو فوریت طرح اجرای برجام: هر قدر تأخیر شود به ضرر ماست

رئیس مجلس گفت: مخالفان گفتند چرا عجله دارید اما هر انسانی که با صحنه بین‌الملل آشنا باشد می‌داند ما تأخیر داریم.
کد خبر : 42031

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، بعد از سخنان علاالدین بروجردی، طراح طرح دوفوریتی برجام و اظهارات مخالفان به عنوان موافق طرح دوفوریتی برجام سخنرانی کرد.


لاریجانی با دفاع از دوفوریت این طرح تأکید کرد: ما فکر می‌کردیم کنگره آمریکا برجام را رد و رئیس‌جمهوری‌شان آن را وتو می‌کند. اما این‌طور نشد و زمان اجرا جلو افتاد. الان هر قدر تأخیر شود به ضرر ماست.


وی اضافه کرد: مخالفان این طرح چند مطلب را مطرح کردند. اول اینکه می‌گویند این طرح نسبتی با گزارش کمیسیون برجام ندارد. اما در بند اول پیشنهادهای کمیسیون برجام آمده که طرح دوفوریتی بیاید. پس اولین پیشنهاد کمیسیون برجام اجرایی شده است و اینکه چرا طرح از قبل تدوین شده بود به این دلیل است که کمیسیون به این نتیجه رسیده بود.


او ادامه داد: این یک مسئله ملی است که آقا فرموده‌ بودند اجماع شود. به همین دلیل جلساتی بین دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت گذاشته و قرار شد سه نفر از هر فراکسیون، این طرح را آماده کنند. پنج‌شنبه و جمعه جلسه گذاشتند. آقایان زارعی، بذرپاش، توکلی و بروجردی هم بودند. دو جلسه گذاشتند و بررسی کردند. دیروز هم با حضور بنده جلسه گذاشتند و جمع‌بندی شد. پس ما فرمایش رهبری را اجرا کردیم.


رئیس مجلس همچنین گفت: مطرح شد که این طرح با بندهای گزارش برجام مغایرت دارد، اما عکس آن است. در بند 6 درباره حساسیت مراکز نظامی صحبت شده که ما هم ذکر کردیم هیچ‌گونه بازدیدی نباشد. در بند 7 نیز آمده که ممکن است از این طریق نفوذ کنند. ما هم در این طرح آورده‌ایم که شورای عالی امنیت ملی باید طرح بدهد و جلوی نفوذ گرفته شود. در بند 8 آمده اگر شروع به تهدید کنند رفتار ما باید عوض شود. ما هم آورده‌ایم که اگر تهدید کردند برجام و همکاری‌های داوطلبانه متوقف شود. همچنین یکی از الزامات دولت در طرح کنونی این است که باید لغو کلی تحریم‌ها را مشاهده کنیم.


لاریجانی همچنین عنوان کرد: در مورد فعالیت‌های دفاعی نیز گفته‌ایم کلیه فعالیت‌های نظامی کشور در زمینه هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و پدافند هسته‌ای و بعضی ملاحظات دیگر را در اینجا قید کرده‌ایم. تمام بندها و پیشنهادهای داهیانه آورده شده‌ است و اگر بخواهند تعدی کنند یا تحریم‌ها را به بهانه دیگر وضع کنند جلوی آنها را گرفته‌ایم. پس این طرح متناسب با گزارش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر