صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

محمد سالاری: نهاد شورایاری در محلات شهر تهران الگوی سایر کلانشهرها است 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه‌‌ای با دبیران شورایاری‌های منطقه 4 و معاونان و شهرداران نواحی منطقه 4 با تاکید بر اینکه نهاد شورایاری‌ها حلقه اتصال مردم و شورای شهر تهران هستند، اظهار کرد: این نهاد برای اولین بار در شهر تهران از سوی شورای اول وحمایت‌های شوراهای دوم و سوم و بویژه شهردار تهران ایجاد شد و نهاد شورایاری‌ها توانست مقبولیت ایجاد کند و به جایگاه رفیعی رسید.
کد خبر : 41889

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد سالاری با بیان این مطلب، افزود: مردم با حضور در شورایاری‌ها و گرفتن جایگاه در این شوراهای محلی مسئولیت‌پذیر می‌شوند و مسائل و مشکلات خود را به دست خودشان حل می‌کنند.


وی ادامه داد: ما انتخابات گذشته شورایاری محلات شهر تهران را در مقیاس انتخابات ملی کشور برگزار کردیم و شاهد حضور تمامی نهادهای حکومتی و علاقه آن‌ها برای تاثیرگذاری در این نهاد بودیم. حتی نمایندگان مجلس به انتخابات شورایاری‌ها ورود جدی داشتند به نحوی که قرار بود نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها را بر عهده بگیرند. حمایت‌های دولت و طرح موضوع عدم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها موجب شد رئیس جمهوری محترم دستور حمایت از این انتخابات را به وزیر کشور و استاندار تهران ابلاغ کند و توانستیم انتخابات خوبی را برگزار کنیم.


سالاری افزود: البته ما در حال بررسی مجموعه مشکلات و چالش‌های برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم و به زودی تحت عنوان یک کارنامه یا عملکرد به مسئولان مرتبط ارائه خواهیم داد و امیدواریم تمامی کسانی که با رای مردم بعنوان نمایندگان مردم در شورایاری‌ها انتخاب شدند بتوانند از این جایگاه در جهت حل مشکلات محلات شهر تهران و تعامل با بدنه شهرداری تهران این جایگاه را همچنان رفیع کنند چراکه ما اکنون شاهد حضور اعضای شورای شهر سایر کلانشهرها در تهران برای تعمیم و ایجاد شورایاری در آن شهرها هستیم. اجرای الگوی شورایاری‌های شهر تهران در سایر شهرها ضروری است و این الگو می‌تواند در سراسر کشور اجرایی شود.


بر اساس این گزارش در این جلسه مهم‌ترین موضوعاتی که از سوی شورایاران مطرح شد و مسئولان شهرداری منطقه 4 و سایر ادارات مربوطه گزارش دادند مربوط به حوزه‌های آب و فاضلاب، پلیس راهور، تیرهای برق، علمک‌های گاز و... بود که قرار شد از جانب مسئولان مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر