صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استفاده بیش از 4 میلیون دانش‌آموز از برنامه‌های بهداشتی و پیشگیری وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: جمعیت دانش‌آموزی تحت پوشش بیش از 4.3 میلیون نفر است که این جمعیت سالانه معاینه می‌شوند.
کد خبر : 417561

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، حامد برکاتی اظهار کرد: با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی تحت پوشش بیش از 4.3 میلیون نفر است، ادامه داد: این جمعیت سالانه معاینه می‌شوند. این معاینات در دو سطح غیر پزشک و پزشک و بر اساس بسته‌های خدمات گروه سنی هدف، ویژه پزشک و غیر پزشک انجام می شود.


وی افزود: خدمات غیرپزشک شامل، ارزیابی مقدماتی فرد از نظر وضعیت واکسیناسیون، رشد، بینایی، شنوایی، پوست و مو، دهان و دندان، سل و آسم، سلامت روان، فشارخون، رفتارهای پرخطر، ارائه خدمات اولیه در فوریت‌ها، احیای پایه قلبی- عروقی و آموزش بهداشت فردی، تغذیه مناسب و تغذیه دوران بلوغ، فعالیت فیزیکی، پیشگیری از حوادث ترافیکی، توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های موردی بر اساس ابتلا فرد به بیماری، است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: خدمات پزشکی نیز شامل، بررسی از نظر سابقه بیماری، عادت در خانواده، شناسایی افراد مبتلا به بیماری های نیازمند مراقبت ویژه، معاینه سیستمیک و بررسی قد و نمایه توده بدنی BMI، واکسیناسیون، بررسی مخاطرات از نظر آنمی و هپاتیت، معاینه چشم و گوش، پوست و مو، تیروئید، ریه، قلب و عروق، فشارخون، اسکلتی- عضلانی، شکم، ادراری تناسلی، روند بلوغ، روانپزشکی، رفتارهای پرخطر، ارائه خدمات اولیه در فوریت‌ها، احیای قلبی- عروقی است.
وی با بیان اینکه آموزش‌های بلوغ و سلامت باروری در دانش‌آموزان دختر پایه اول متوسطه اول در سطح کشور به منظور افزایش سطح آگاهی، نگرش و عملکرد گروه سنی 9 تا 18 سال درباره بهداشت بلوغ و باروری از بعد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی از دیگر خدمات ارائه شده است، درباره نظام مراقبت سلامت گروه سنی 6 تا 18 سال غیر دانش‌آموز نیز تصریح کرد: تعلیم و تربیت و معضلات و مشکلات مربوط به آن، یکی از بحث‌انگیزترین مسائل در جوامع مختلف بوده و است.


برکاتی اضافه کرد: دلایل این اهمیت را نیز می‌توان به نکاتی چون لزوم تعلیم و تربیت صحیح نسل آتی، حساسیت و شکنندگی نوجوانان در مقابل مسائل مختلف، تأکید والدین بر تعلیم و تربیت درست فرزندان؛ حرکت سرسام آور جوامع به سوی رشد و ترقی و بسیاری نکات ریز و درشت دیگری، نسبت داد. بنابر دلایل ذکر شده، ترک تحصیل دانش‌آموزان یکی از معضلاتی است که می توان آن را به دلایل مختلف، آفتی برای ساختار آموزشی، پرورشی جوامع دانست.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت نوجوانان غیر دانش‌آموز در حدود 2 میلیون نفر برآورد شده است، اظهار کرد: این برنامه با هدف کلی ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی گروه سنی 6 تا 18 سال غیر دانش‌آموز طراحی شده است. شناسایی جمعیت نوجوانان غیر دانش‌آموز در گروه سنی 5 تا 18 سال در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور و در سنین 5 یا 6 سالگی، 9 سالگی، 12 سالگی و 15 سالگی انجام می‌شود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر