صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

دانش‌آموزان در کلاس اقتدار نظامی/ خارجی‌ها با پهپاد آمریکا در ایران سلفی گرفتند!

نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» با هدف به نمایش در آوردن پهپادهای جاسوسی و متجاوز دشمن که توسط سامانه‌های پدافندی کشورمان منهدم و به غنیمت گرفته شدند، برگزار شد و حواشی جالبی داشت.
کد خبر : 416560

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، پیش از ظهر امروز نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» با هدف به نمایش در آوردن پهپادهای جاسوسی و متجاوز دشمن که توسط سامانه‌های پدافندی کشورمان منهدم و به غنیمت گرفته شدند، برگزار شد.


این نمایشگاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد.



در این نمایشگاه ۱۱ پهپاد متجاوز دشمن با نام‌های «گلوبال هاوک» که اخیراً توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جنوب کشور منهدم شده, «ام.کیو-۱بی»، «آر.کیو-۱۷۰»، «آر.کیو-۷ای»، «فونیکس»، «درزت هاوک ۱و ۳»، «آر.کیو۱۱»، «هرمس»، «ایروسوند Aero so nd» و «اسکن ایگل» به‌نمایش درآمدند.



یکی از حاشیه‌های جالب این نمایشگاه، حضور خبرنگاران، عکاساس و بازدیدکنندگان خارجی بود که از دیدن کرکس‌های شکارشده به‌ویژه پهپاد فوق‌پیشرفته آمریکایی یعنی پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک توسط سامانه‌های پدافندی کشورمان جا خورده بودند و زمانی‌که خیال می‌کردند شاید این یک ادعایی بیش نباشد، اما اکنون واقعیت را در جلوی چشمان خود می‌بینند و آن را به رشته تحریر در آوردند یا به تصویر کشیدند.



از دیگر حواشی جالب این نمایشگاه استقبال پرشور دانش‌آموزان از آن بود، این دانش‌آموزان طوری با شور و اشتیاق فراوان به کرکس‌های شکارشده نگاه می‌کردند که غرور و افتخار به نام و نژاد ایرانی در آن‌ها موج می‌زد و احساس می‌شد که این لحظات را در ذهن، ثبت و ضبط می‌کنند.



یادآور می‌شود؛ نمایشگاه شکار کرکس‌ها از امروز تا به‌مدت یک هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در محل باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دایر و بازدید برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر