صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

تقلب آمازون در نتایج جستجو برای کسب سود بیشتر

در پی بالا گرفتن بحث‌وجدل‌ها پیرامون انحصارگرایی آمازون «وال‌استریت ژورنال» سراغ کسانی رفته که ظاهراً سابقه بهینه‌سازی الگوریتم‌های محرمانه این کمپانی را داشته‌اند.
کد خبر : 416059

به گزارش خبرنگار حوزه علم فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پی بالا گرفتن بحث‌وجدل‌ها پیرامون انحصارگرایی آمازون «وال‌استریت ژورنال» سراغ کسانی رفته که ظاهراً سابقه بهینه‌سازی الگوریتم‌های محرمانه این کمپانی را داشته‌اند.


به گفته این افراد کدهای جستجو به‌گونه‌ای نوشته‌شده که گاهی اوقات به‌جای مرتبط‌ترین نتایج یا پرفروش‌ترین اجناس، محصولاتی را در اولویت قرار می‌دهد که بیشترین سود را به جیب جف بزوس و سهامداران واریز می‌کنند.


آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود.


شرکت آمازون هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در برمی‌گیرد و امروزه بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان بشمار می‌آید.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر