صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه آزاد نورآباد:

اهداف برنامه درسی دانشگاه‌ها از متون اسلامی گرفته شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد گفت: اهداف برنامه درسی که از متون اسلامی گرفته شود، آموزش عالی اسلامی می‌سازد.
کد خبر : 415421

سیروس حدادنیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ممسنی درباه اهداف برنامه درسی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اهداف برنامه درسی که از متون اسلامی گرفته شود، آموزش عالی اسلامی می‌سازد.


وی افزود: برای اینکه آموزش عالی اسلامی داشته باشیم توجه به نقش برنامه درسی بسیار حائز اهمیت است و از الزامات اساسی برای محقق‌شدن این هدف، استفاده از برنامه درسی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی که برگرفته شده از متون اسلامی است، عنوان شده است.


حدادنیا ادامه داد: اهداف در برنامه درسی اسلامی به اصل عبودیت توجه دارند، یعنی پرستش خداوند موجب حرکت انسان در مسیر رضایت الهی شده و چنین انسانی با توجه به به‌کارگیری قوه تعقل هیچگاه ایمانش دچار تزلزل نمی‌شود و در هدف‌ها کرامت و شرافت انسانی مدنظر است و یادگیرنده در هر سن و در هر موقعیتی که باشد، باید مورد احترام و تکریم قرار گیرد.


عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ممسنی خاطرنشان کرد: در این راستا اهداف طوری بیان می‌شوند که احساس مسئولیت را از اندرون مربی و متربی می‌جوشاند و سپس به اعمال فردی و اجتماعی ایشان سرایت می کند و هدف‌ها تبیین کننده مساوات و برابری هستند و عادل‌بودن از جمله صفات برجسته مربی در نظام تربیتی اسلام محسوب می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی عنوان کرد: با توجه به اینکه انسان اسلامی همواره در حال تلاش و فعالیت برای رسیدن به مقصدی است که خداوند از خلقت انسان اراده کرده است، پس اهداف تربیتی اسلام در این راستا تعیین می‌شود؛ بنابراین هر هدفی را باید به‌عنوان گامی در مسیر حرکت و تلاش برای هدف اصلی تربیتی و نه هدف نهایی تلقی کرد.


وی یادآوری کرد: در اسلام هدف‌ها باید طوری تعیین شوند که هیچکس را فراتر از طاقت و قابلیت اعطایی، مورد بازخواست و تکلیف قرار ندهد و به اندازه وسع او با او برخورد شود و هدف‌ها باید تعالی‌بخش باشند تا انسان با تطهیر دل و صفای باطن آماده قبول کلام خداوند شود و در مرحله بعد تمایلات پست را از اعماق وجود خود بزداید و در مرحله آخری با جلای باطن، روح را مستعد کسب فیض و آگاهی کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر