دشمنان اسلام عاشورا را نقطه پایان دین میدانستند/ شاگرد مکتب عاشورا پیروز نبرد همیشگی حق و باطل میشود
حجتالاسلام ناصر پناهی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حادثه عاشورا را ماحصل گذشت حوادث متعددی در تاریخ اسلام دانست که در این روز به اوج و غایت خود رسید و گفت: وقتی پیغمبر خدا دین اسلام را به جهانیان عرضه کرد، دشمنان زیادی شروع کردند با او تا آخرین لحظهای که امکان داشت مبارزه کردند تا دین خدا و پیغمبر را از بین ببرند؛ اما پیغمبر با یاری خدا و مسلمین به جایی رسید که بر این کفار و مشرکین غلبه پیدا کرد. وارد پایگاه کفر شد و مکهای که خانه شرک شده بود را از لوث وجود بتها پاک کرد و آن را به روزی برگرداند که حضرت ابراهیم(ع) آن را برای موحدین بنا کرده بود. کسانی که از پیغمبر اکرم(ع) شکست خوردند بیکار ننشستند و لباس خودشان را عوض کردند و از لباس کفر و شرک به لباس نفاق درآمدند.
وی در تشریح دشمنی کفار و مشرکین با دین اسلام افزود: کفار در لباس منافقین شروع کردند امور را بر پیغمبر سخت کردند تا آنجاییکه توانستند پیغمبر را آزار دادند. این کار را تا جایی ادامه دادند که مسیر جانشینی پیغمبر را تغییر دادند و کسانی که جایگاهی نداشتند را به خلافت رساندند. این گمراهی در زمان خلفا تا حکومت امیرالمؤمنین ادامه یافت؛ وقتی دین در مجرای خودش قرار گرفت دوباره همان کسانی که درصدد از بین بردن دین بودند اقدامات گستردهای را بر علیه امام علی(ع) آغاز کردند و در نتیجه این کارشکنیها حضرت علی(ع) بعد از چهار سال و چند ماه به شهادت رسیدند.
مدير حوزه علميه حضرت عبدالعظيم (ع) ادامه داد: پس از شهادت امام علی(ع) وجود مبارک امام حسن(ع) مجبور به صلح با معاویه شد؛ تااینکه در زمان امام حسین(ع) در کربلا دشمنان دین خدا فکر میکردند که دین اسلام به خانه پایانی خود رسیده است. چنانکه یزید در قصر خودش با چوب خیزران به لب و دندان مطهر حضرت سیدالشهدا ضربه میزد و میگفت که بنیهاشم با پادشاهی چند صباحی بازی کردند والا نه وحی نازل شده و نه قرآنی بر پیامبر نازل شده است. آنها میخواستند تیر خلاصی را به اسلام بزنند اما وجود نازنین امام سجاد که در آن مجلس بود فرمودند دین پیغمبر همیشه استوار است.
پناهی ضمن بیان اینکه خون اباعبدالله باعث شد ریشه منحوس بنی امیه از بین برود و قیامهای بعدی که شکل گرفت ریشه در کربلا داشت، بیان کرد: قیام نهایی که قیام حضرت مهدی خواهد بود ارتباط تنگاتنگی با عاشورا و کربلا دارد و ایشان به عنوان خون خواه امام حسین(ع) ظهور خواهند کرد و دین پیغمبر را به همه عالم خواهند رساند و وعده الهی که «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» اتفاق خواهد افتاد.
وی اظهار کرد: یک بعد حادثه عظیم عاشورا بعد احساسی است که همین بعد باعث میشود که جوانان و عاشقان وارد میدان شوند و هیئتها و تکیهها را علم بکنند و رخت سیاه بپوشند و عزاداری و سوگواری بکنند. این بعد احساسی باید باشد چنانچه خود اهلبیت(ع) هم بر آنها تأکید کردند؛ اما بعد دیگر عاشورا بعد حقیقت عاشوراست و آن چیزی که باعث شدهاست تا عاشورا ماندگار شود و هر کسی هم به آن متصل شود ماندگار شود و ما باید با مکتب سیدالشهدا و حقیقت آن آشنا شویم.
مدير حوزه علميه حضرت عبدالعظيم (ع) خاطر نشان کرد: کسی که وارد مکتب سیدالشهدا شود راه تشخیص حق از ناحق، حق از باطل و شر از خیر را به دست میآورد؛ به شرطی که در این مکتب غور بکند و عمیق شود و دستآورد آن میتواند در تمام عمر جاری و ساری باشد، چون تمام زندگی ما میدان ظهور حق و باطل و مبارزه آنهاست.
انتهای پیام/4028/
انتهای پیام/