تحریمهای دشمنان ذرهای تزلزل در راه عاشورایی ملت ایران ایجاد نخواهد کرد
محسن اسماعیلزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به شروع ایام اسارت خاندان امام حسین(ع) اظهار کرد: صبر حضرت زینب(س) و خاندان اهل بیت(ع) پس از واقعه عاشورا درس بزرگی برای ماست که از راه حق خسته نشویم و اقدامات ننگین دشمنان را برای مردم تبیین کنیم.
وی افزود: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» جمله زیبایی در وصف حضرت اباعبداللهالحسین(ع) است که توسط پیامبر اکرم(ص) گفته شده و نشاندهنده عظمت و بزرگی امام حسین است که در گستره فکر و ذهن ما نمیگنجد. اگر از مکتب عاشورا پیروی کنیم و بر کشتی حسین(ع) سوار شویم هیچگاه به مسیر انحراف نمیرویم و همگان میدانند تحریمهای دشمنان ذرهای تزلزل در راه عاشورایی ملت ایران ایجاد نخواهد کرد و مردم از مسئولان میخواهند که به دنبال برجامهای نافرجام نباشند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه عزت و سربلندی از ارکان این کشتی مقدس است، گفت: برخی میگویند امام حسین(ع) در روز عاشورا پای میز مذاکره رفت و خیمهای گسترده شد تا با عمر بن سعد به مذاکره بپردازد، اما حرف نادرستی است. امام(ع) از جان خود و عزیزانش گذشت تا ننگ مذاکره و همصحبتی با لشگریان یزید را نپذیرد.
اسماعیلزاده تصریح کرد: برخی روضه را افسردگی و دلمردگی میدانند که باید در جواب به آنان بگوییم که حرفهای شما به حماسه عاشورا خدشه وارد میکند و چنین سخنانی در شأن مسئولان ایران نیست. حسین بن علی(ع) تن بیجان خود را به سم اسبها سپرد تا ننگ بیعتی را نپذیرد که دین را تضعیف میکند،حالا برخیها هنوز به اجرای سند 2030 پافشاری می کنند که مصداق بارز دینزدایی است.
وی با اشاره به اینکه اگر دانشآموز واقعی کلاس امام حسین(ع) باشیم هیچگاه دشمن نمیتواند بر ما غلبه کند، خاطرنشان کرد: اگر بدنهای ما را قطعه قطعه کنند و سرهای ما را بر فراز نیزهها ببرند، ذرهای از مقاومت حسینی دست برنمیداریم. لذا مسئولان بدانند مادامی که ننگ مذاکرات بیپایه و اساس را به پیکره کشور وارد کنند، نمیتوانند خود را پیرو مکتب عاشورا بدانند چراکه راه حسین(ع) و یاران با وفایش اینگونه نبود. زینب کبری(س) در مجلس یزید فرمودند «ما رایت الا جمیلا»، یعنی ای یزیدیان بدانید هرچه ما را بیشتر مورد ظلم قرار دهید، دنیا را زیباتر خواهیم دید.
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/