صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
امام‌جمعه نظرآباد:

استادان و نخبگان دانشگاه در تقویت فرهنگ عاشورا رسالت بزرگی دارند

امام جمعه نظرآباد گفت: استادان و نخبگان دانشگاه در تقویت باورهای دینی دانشجویان و فرهنگ عاشورا رسالت بزرگی دارند.
کد خبر : 414599

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نظرآباد، حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی امام جمعه نظرآباد صبح امروز در سخنرانی مراسم عزاداری سالار شهیدان در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نظرآباد تأکید کرد: استادان و نخبگان دانشگاه در تقویت باورهای دینی دانشجویان و فرهنگ عاشورا رسالت بزرگی دارند.


وی در مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جمع استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نظرآباد بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر استادان و نخبگان دانشگاهی در مسیر تقویت باورها و نیز تعمیق فرهنگ و معارف عاشورا بین دانشجویان تأکید کرد.


امام جمعه نظرآباد رسالت دانشگاهیان در برابر خنثی‌کردن توطئه‌های فرهنگی و معرفتی دشمنان برای نسل جوان به‌ویژه قشر دانشجویان را مهم و حیاتی قلمداد کرد.


موسوی در این مراسم که با حضور فیض‌الله اکبری‌دستک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نظرآباد و مدیران، کارکنان، استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد با بیان فرمایش شهید مطهری درباره زمینه‌ها و عوامل پیدایش واقعه عاشورا در کتاب حماسه حسینی عنوان کرد: همان‌طوری که این شهید بزرگوار نیز آورده‌اند، موضوع شهادت امام حسین(ع) به نوعی فقط در یک روز و آن هم فقط در عاشورای سال 61 هجری انجام نشد؛ بلکه این امر در سه مرحله زمانی و آن هم در شرایط خاص انجام شد.


امام جمعه نظرآباد ادامه داد: دشمنان ابتدا اسم سیدالشهدا را ذبح کردند و در مقطع دیگر هم رسم سیدالشهدا و سرانجام در آخرین مرحله پیکر و جسم آن حضرت را سر بریدند و با این ترفندها واقعه عاشورا را به وجود آوردند.


موسوی با توجه به پیدایش عرفان‌های نوظهور، بدعت‌ها و نیز خرافات بی‌اساس در مقاطع گوناگون به‌ویژه در ایام متعلق به شهادت امام حسین(ع)، خواستار هوشیاری همه‌جانبه همه آحاد جامعه به‌ویژه دانشگاهیان در این باره شد و بر حرکت همگان در صراط مستقیم علوی و مکتب سرخ حسینی بر اساس آموزه‌های اصیل اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی تأکید کرد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر